Mefisto...diabeł czy anioł?
61. targi pojazdów komercyjnych w niemieckim Hanowerze rozpoczê³y siê dzisiaj od mocnego uderzenia. Na jednej z najwa¿niejszych imprez motoryzacyjnych dedykowanej samochodom u¿ytkowym wybrano ciê¿arówkê roku 2007. Tytu³ 'International Truck of the Year 2007' przypad³ modelowi DAF XF105.
Jedn± z mocniejszych stron nowego modelu marki DAF zdaniem miêdzynarodowego jury jest13-litrowy silnik PACCAR MX. Zapewnia on doskona³e w³a¶ciwo¶ci jezdne, bardzo dobr± ekonomikê spe³niaj±c jednocze¶nie normy emisji spalin Euro 4 i Euro 5. O zwyciêstwie XF105 zadecydowa³a równie¿ ciekawa stylistyka wnêtrza, komfort i ergonomia miejsca pracy kierowcy. Doceniono tak¿e uk³ad jezdny.
Te walory pozwoli³y DAF-owi XF105 uzyskaæ ponad 38% g³osów wszystkich cz³onków jury reprezentuj±cych kraje europejskie. W zestawieniu wyników koñcowych DAF wyprzedzi³ Renault – 27% g³osów oraz Volvo FL – 14%, które zajê³y odpowiednio drugie i trzecie miejsce.
Podczas odbierania nagrody Miêdzynarodowej Ciê¿arówki Roku 2007 prezydent marki DAF, Aad Gourdian powiedzia³, ¿e zdobyty tytu³ to wyró¿nienie dla wszystkich pracowników, którzy brali udzia³ przy produkcji modelu XF105 i z roku na rok staraj± siê aby produkty marki by³y coraz lepsze.
Model DAF XF105 w globalnej sprzeda¿y pojawi³ siê z pocz±tkiem wiosny bie¿±cego roku. Od momentu debiutu DAF sprzeda³ 12 500 egzemplarzy tego modelu.
Citaro LE U autobusem roku 2007
Po wrêczeniu nagród dla najlepszych vanów i ciê¿arówek 2007 roku przysz³a kolej na autobusy. Zaszczytny tytu³ "International Bus of the Year 2007" przypad³ Mercedesowi Citaro LE U.
Miêdzynarodowe jury ¶wiata Omnibusów sk³adaj±ce siê z 15 sêdziów przyzna³o pierwsze miejsce modelowi Citaro miêdzy innymi za doskona³± konstrukcjê ³±cz±c± nisko- i wysokopod³ogow± charakterystykê podwozia zapewniaj±c± bezproblemowy transport dla osób poruszaj±cych siê na wózkach inwalidzkich i zwyk³ych pasa¿erów.
Autobus zosta³ doceniony tak¿e za wysoki komfort podró¿y oraz silniki Euro 4 zbudowane w oparciu o technologiê Blue-Tec.
¼ród³o
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl katkaras.opx.pl
Jedn± z mocniejszych stron nowego modelu marki DAF zdaniem miêdzynarodowego jury jest13-litrowy silnik PACCAR MX. Zapewnia on doskona³e w³a¶ciwo¶ci jezdne, bardzo dobr± ekonomikê spe³niaj±c jednocze¶nie normy emisji spalin Euro 4 i Euro 5. O zwyciêstwie XF105 zadecydowa³a równie¿ ciekawa stylistyka wnêtrza, komfort i ergonomia miejsca pracy kierowcy. Doceniono tak¿e uk³ad jezdny.
Te walory pozwoli³y DAF-owi XF105 uzyskaæ ponad 38% g³osów wszystkich cz³onków jury reprezentuj±cych kraje europejskie. W zestawieniu wyników koñcowych DAF wyprzedzi³ Renault – 27% g³osów oraz Volvo FL – 14%, które zajê³y odpowiednio drugie i trzecie miejsce.
Podczas odbierania nagrody Miêdzynarodowej Ciê¿arówki Roku 2007 prezydent marki DAF, Aad Gourdian powiedzia³, ¿e zdobyty tytu³ to wyró¿nienie dla wszystkich pracowników, którzy brali udzia³ przy produkcji modelu XF105 i z roku na rok staraj± siê aby produkty marki by³y coraz lepsze.
Model DAF XF105 w globalnej sprzeda¿y pojawi³ siê z pocz±tkiem wiosny bie¿±cego roku. Od momentu debiutu DAF sprzeda³ 12 500 egzemplarzy tego modelu.
Citaro LE U autobusem roku 2007
Po wrêczeniu nagród dla najlepszych vanów i ciê¿arówek 2007 roku przysz³a kolej na autobusy. Zaszczytny tytu³ "International Bus of the Year 2007" przypad³ Mercedesowi Citaro LE U.
Miêdzynarodowe jury ¶wiata Omnibusów sk³adaj±ce siê z 15 sêdziów przyzna³o pierwsze miejsce modelowi Citaro miêdzy innymi za doskona³± konstrukcjê ³±cz±c± nisko- i wysokopod³ogow± charakterystykê podwozia zapewniaj±c± bezproblemowy transport dla osób poruszaj±cych siê na wózkach inwalidzkich i zwyk³ych pasa¿erów.
Autobus zosta³ doceniony tak¿e za wysoki komfort podró¿y oraz silniki Euro 4 zbudowane w oparciu o technologiê Blue-Tec.
¼ród³o