Mefisto...diabeĹ czy anioĹ?
Z końcem września 2004 r podpisane zostało porozumienie pomiędzy Urzędem Marszałkowskim i pięcioma miastami Katowice, Mysłowice, Sosnowiec, Będzin oraz Dąbrowa Górnicza w sprawie przygotowania i realizacji Drogowej Trasy Średnicowej Katowice-Dąbrowa Górnicza. Teraz miasta muszą określić swój udział w kosztach współfinansowania inwestycji o szacunkowej wartości ok.1,6 mld zł.
Do końca czerwca br. miasta określą, ile w ciągu najbliższych 3 lat przeznaczą środków na prace przygotowawcze, natomiast Urząd Marszałkowski przygotuje na tej podstawie aneks do porozumienia z 2004 r. Są to poważne kwoty, bo ogół wydatków na ten cel, w przypadku Katowic szacowane jest na 30 mln zł, Sosnowca – 95 mln zł, a Dąbrowy Górniczej – 72 mln zł. Miasta oszacują także skalę wydatków na roboty budowlane. Samorząd Województwa Śląskiego zobowiązał się do wyznaczenia zakresu pomocy w sfinansowaniu tej inwestycji.
Pod względem funkcji i parametrów technicznych ma ona odpowiadać realizowanej obecnie DTŚ Katowice-Gliwice i być jej kontynuacją. Koszt inwestycji szacuje się na 1,6 mld zł, w tym na same roboty przygotowawcze 280 mln zł. Nie można w tym przypadku liczyć na poważniejsze wsparcie ze strony Unii Europejskiej, bowiem w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego można pozyskać na ten cel zaledwie około 25 mln euro, czyli 5 proc. kosztów całej inwestycji.
źródło: motogazeta.pl
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl katkaras.opx.pl
Do końca czerwca br. miasta określą, ile w ciągu najbliższych 3 lat przeznaczą środków na prace przygotowawcze, natomiast Urząd Marszałkowski przygotuje na tej podstawie aneks do porozumienia z 2004 r. Są to poważne kwoty, bo ogół wydatków na ten cel, w przypadku Katowic szacowane jest na 30 mln zł, Sosnowca – 95 mln zł, a Dąbrowy Górniczej – 72 mln zł. Miasta oszacują także skalę wydatków na roboty budowlane. Samorząd Województwa Śląskiego zobowiązał się do wyznaczenia zakresu pomocy w sfinansowaniu tej inwestycji.
Pod względem funkcji i parametrów technicznych ma ona odpowiadać realizowanej obecnie DTŚ Katowice-Gliwice i być jej kontynuacją. Koszt inwestycji szacuje się na 1,6 mld zł, w tym na same roboty przygotowawcze 280 mln zł. Nie można w tym przypadku liczyć na poważniejsze wsparcie ze strony Unii Europejskiej, bowiem w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego można pozyskać na ten cel zaledwie około 25 mln euro, czyli 5 proc. kosztów całej inwestycji.
źródło: motogazeta.pl