Mefisto...diabeĹ czy anioĹ?
Co to są "kody błędów"?
Kody błędów (potoczne określenie) to nic innego jak "wychwycone" problemy z działaniem jednego z czujników sterownika wtrysku (dalej będziemy nazywać go ECU). ECU polega na odczytach z czujników w każdej chwili pracy silnika aby zapewnić optymalną jego pracę. Kiedy czujniki pracują niepoprawnie, ECU to "widzi" i zapisuje usterkę w swojej pamięci. Rozpoznanie usterki powoduje zapalenie się kontrolki "check engine" na tablicy rozdzielczej.
UWAGA: Kontrolka zwykle powinna być zapalona 30 sekund lub dłużej. W przeciwnym wypadku ECU zignoruje błąd i nie zarejestruje go w pamięci.
Jak odczytać "kody błędów"?
Istnieją dwie drogi. Pierwsza z nich to użycie komputera diagnostycznego TECH1 lub TECH2. Posiadają go wszystkie autoryzowane serwisy czasem również niezrzeszone warsztaty. Koszt takiej przyjemności to 50-100 zł. Druga opcja jest darmowa. Można zrobić to samemu spinaczem do papieru.
"Metoda spinacza" wymusza po włączeniu zapłonu miganie kontrolki "check engine" w określony sposób. Do nas należy obserwowanie ilości mignięć kontrolki, przerw pomiędzy mignięciami a następnie odczytanie kodów z tabeli.
Spinacza używamy do połączenia ze sobą (zwarcia) dwóch pinów w gnieździe (złączu) diagnostycznym, zwanym ALDL. Gniazdo to zwykle ma kolor niebieski i znajdziemy je w komorze silnika. Nie jest to jednak reguła, zależy od konkretnego modelu samochodu czy silnika.
Najczęściej nie ma też znaczenia czy silnik pracuje czy nie - kody i tak będą wyświetlane za pomoca kontrolki "check engine".
Które piny zewrzeć?
Jeśli posiadasz sterownik Bosch Motronic, GM-Multec lub Siemens Simtec 56.0 lub 56.1 (silniki Ecotec) musimy znaleźć 10-pinowe gniazdo diagnostyczne. W celu przejścia w tryb odczytu błędów należy zewrzeć piny A i B.
W przypadku sterownika Simtec 56.5 trzeba szukać gniazda ALDL 16-pinowego. W celu włączenia trybu odczytu błędów (kody typu P) zwieramy piny A i B.
Czy można coś uszkodzić łącząc ze sobą złe piny?
Tak, jest to możliwe ale mało prawdopodobne, zależnie od tego jakie piny połączymy. Większość z nich ma napięcie równe 0V ale istnieją też piny, na których jest napięcie 12V (w zależności od tego jakie złącze ALDL posiadasz w swoim aucie). Jeśli nie mamy pewności, które piny połączyć, lepiej sprawdzić jeszcze raz na rysunkach.
Gdzie znaleźć złącze diagnostyczne?
Jeśli posiadamy system Motronic, GM-Multec lub Simtec 56.0 or 56.1 gniazdo znajdziemy w komorze silnika lub w obrębie skrzynki z bezpiecznikami. Szukamy 10-pinowego gniazda, które nie jest do niczego podłączone lub ewentualnie ma wpięty "terminator".
W przypadku układu Simtec 56.5, 16-pinowe złącza szukamy w skrzynce bezpieczników, pod plastikami w okolicy dźwigni hamulca ręcznego lub pod wybrzuszeniem w dywaniku przy fotelu pasażera.
0. Zgasić auto
1. Otworzyć maskę silnika
2. Wyjąć wtyczkę koło kielicha lewego amortyzatora
3. Zewrzeć (kabelkiem, spinaczem, czymkolwiek metalowym) odpowiednie piny
4. Wsiąść do auta
5. Włączyć zapłon
6. Liczyć mignięcia kontrolki (np. Check Engine) Dodaj obrazek
Dla przykładu:
Jeden błysk lampki, przerwa ok. 1 s i dwa błyski z odstępem ok. 1/2 sek. daje to cyfry 1 i 2 jako kod 12. Po trzech sekundach jest wyświetlany właściwy kod usterki. Na przykład kod 34: trzy błyski lampki w odstępach 1/2 s, przerwa ok. 1 s i cztery błyski lampki w odstępach 1/2 sek. daje to cyfry 3 i 4, a więc kod 34. Po trzech sekundach następuje drugie wyświetlanie kodu 34, a po dalszych trzech trzecie.
Kody usterek są wyświetlane w kolejności narastająco numerycznie. Jeśli
ciągle jest wyświetlany tylko kod 12, oznacza to, że nie została zapamiętana żadna usterka.
UKŁAD WTRYSKOWY I ZAPŁONOWY
zwarcie pinów A i B w złączu diagnostycznym
10 - Kody błędów nie zaprogramowane
12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów
13 - Sonda lambda - brak sygnału
14 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt niskie napięcie
15 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie
16 - Czujnik spalania stukowego
17 - Czujnik spalania stukowego 2 (v6)
18 - System regulacji spalania stukowego (ECU)
19 - Czujnik położenia i prędkości obrotowej - błędny sygnał
21 - Czujnik położenia przepustnicy - zbyt wysokie napięcie
22 - Czujnik położenia przepustnicy - zbyt niskie napięcie
23 - Czujnik spalania stukowego - uszkodzienie
24 - Czujnik przebytej drogi - brak impulsów
25 - Wtryskiwacz 1 - zbyt wysokie napięcie
26 - Wtryskiwacz 2 - zbyt wysokie napięcie
27 - Wtryskiwacz 3 - zbyt wysokie napięcie
28 - Wtryskiwacz 4 - zbyt wysokie napięcie
29 - Przekaźnik pompy paliwa - zbyt niskie napięcie
31 - Czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej (tylko przy włączonym zapłonie)
32 - Przekaźnik pompy paliwa - zbyt wysokie napięcie
33 - Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt wysokie napięcie
34 - Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt niskie napięcie
35 - Silnik krokowy - niewłaściwa liczba kroków
38 - Sonda lambda - zbyt niskie napięcie regulacji
39 - Sonda lambda - zbyt wysokie napięcie regulacji
41 - Przewód EST-B (2/3) - zbyt wysokie napięcie
42 - Przewód EST-A (1/4) - zbyt wysokie napięcie lub brak impulsów z układu zapłonowego (w przypadku pozostałych silników)
43 - Układ recyrkulacji spalin EGR (XEV)
44 - Sonda lambda - uboga mieszanka
45 - Sonda lambda - bogata mieszanka
47 - Zawór recyrkulacji spalin EGR (XEV)
48 - Zbyt niskie napięcie zasilania
49 - Zbyt wysokie napięcie zasilania
51 - Uszkodzona pamięć urządzenia sterującego ECU
52 - Stopień wyjściowy lapmki kontrolnej silnika - zbyt wysokie napięcie
53 - Stopień wyjściowy przekaźnika pompy - zbyt niskie napięcie
54 - Stopień wyjściowy przekaźnika pompy - zbyt wysokie napięcie
55 - Uszkodzone urządzenie sterujące ECU
56 - Stopień wyjściowy regulacji biegu jałowego - zbyt wysokie napięcie
57 - Stopień wyjściowy regulacji biegu jałowego - zbyt niskie napięcie
61 - Elektrozawór odprowadzania par paliwa - zbyt niskie napięcie
62 - Elektrozawór odprowadzania par paliwa - zbyt wysokie napięcie
63 - Przewód EST-B (2/3) - zbyt niskie napięcie
64 - Przewód EST-A (1/4) - zbyt niskie napięcie
65 - Potencjometr biegu jałowego - zbyt niskie napięcie
66 - Potencjometr biegu jałowego - zbyt wysokie napięcie
67 - Czujnik położenia przepustnicy - nie otwiera się wyłącznik biegu jałowego
69 - Czujnik temperatury powietrza - zbyt niskie napięcie
71 - Czujnik temperatury powietrza - zbyt wysokie napięcie
72 - Czujnik położenia przepustnicy - nie otwiera się wyłącznik pełnego obciążenia
73 - Przepływomierz powietrza - zbyt niskie napięcie
74 - Przepływomierz powietrza - zbyt wysokie napięcie
75 - Kontrola momentu obrotowego - zbyt niskie napięcie
76 - Kontrola momentu obrotowego - zbyt wysokie napięcie
79 - Ogranicznik mocy ETC (ang. Electronic Traction Control) - zbyt niskie napięcie
81 - Wtryskiwacz 1 - zbyt niskie napięcie
82 - Wtryskiwacz 2 - zbyt niskie napięcie
83 - Wtryskiwacz 3 - zbyt niskie napięcie
84 - Wtryskiwacz 4 - zbyt niskie napięcie
85 - Wtryskiwacz 5 - zbyt niskie napięcie
86 - Wtryskiwacz 6 - zbyt niskie napięcie V6
87 - Przekaźnik sprężarki klimatyzacji - zbyt niskie napięcie
88 - Przekaźnik sprężarki klimatyzacji - zbyt wysokie napięcie
92 - Uszkodzony czujnik położenia wałków rozrządu XEV
93 - Czujnik Halla - zbyt niskie napięcie
94 - Czujnik Halla - zbyt wysokie napięcie
95 - Hot start valve - zbyt niskie napięcie
96 - Hot start valve - zbyt wysokie napięcie
97 - Sygnał urządzenia sterującego ETC - zbyt wysokie napięcie (sygnał kontroli trakcji)
113 - Sterowanie ciśnienia doładowania - zbyt wysokie ciśnienie doładowania
114 - Bieg jałowy ciśnienia doładowania - powyżej wartości maximum
115 - Pełne obciążenie turbosprężarki - poniżej wartości minimum
116 - Ciśnienie doładowania - powyżej wartości maximum
117 - Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania [Wastegate] - zbyt niskie napięcie
118 - Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania [Wastegate]- zbyt wysokie napięcie
119 - Czujnik ciśnienia rury ssącej - zasięg / moc
121 - Sonda lambda 2 - mieszanka zbyt uboga
122 - Sonda lambda 2 - mieszanka zbyt bogata
123 - Przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 1 - zablokowany
124 - Przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 2 - zablokowany
125 - Czujnik ciśnienia rury ssącej - poniżej wartości minimum
126 - Czujnik ciśnienia rury ssącej - powyżej wartości maximum
129 - Recyrkulacja spalin - zbyt niskie napięcie
131 - Recyrkulacja spalin - zbyt wysokie napięcie
132 - Recyrkulacja spalin - błędny sygnał
133 - Recyrkulacja spalin 2 - zbyt wysokie napięcie
133 - Przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 2 - zbyt niskie napięcie
134 - Recyrkulacja spalin 2 - zbyt niskie napięcie
134 - Przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 2 - zbyt wysokie napięcie
135 - Zaburzenie pracy silnika - lampka kontrolna - zbyt niskie napięcie
136 - Urządzenie sterujące
137 - Obudowa urządzenia sterującego - zbyt wysoka temperatura
138 - Czujnik ciśnienia rury ssącej - zbyt niskie napięcie
139 - Czujnik ciśnienia rury ssącej - zbyt wysokie napięcie
143 - Immobilizer - brak/zły sygnał
144 - Immobilizer - brak sygnału
145 - Immobilizer - zły sygnał
ABS
zwarcie pinów A i K w złączu diagnostycznym
12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów
16 - Zawór elektromagnetyczny przedniego lewego obwodu hamulca - uszkodzenie zaworu
17 - Zawór elektromagnetyczny przedniego prawego obwodu hamulca - uszkodzenie zaworu
18 - Zawór elektromagnetyczny tylnego obwodu hamulca - uszkodzenie zaworu
19 - Przekaźnik zaworu - napięcie zasilania<5V>20ms
25 - Prędkość kół zębatych - nieodpowiednia ilość zębów lub wymiar koła
35 - Przekaźnik pompy - uszkodzony przekaźnik lub obwód przekaźnika
37 - Włącznik świateł STOP - uszkodzenie włącznika lub w obwodzie włącznika
39 - Czujnik przedniego lewego koła - brak lub słaby impuls z czujnika
41 - Czujnik przedniego lewego koła - uszkodzony czujnik lub obwód czujnika
42 - Czujnik przedniego prawego koła - brak lub słaby impuls z czujnika
43 - Czujnik przedniego prawego koła - uszkodzony czujnik lub obwód czujnika
44 - Czujnik tylnego lewego koła - brak lub słaby impuls z czujnika
45 - Czujnik tylnego lewego koła - uszkodzony czujnik lub obwód czujnika
46 - Czujnik tylnego prawego koła - brak lub słaby sygnał z czujnika
47 - Czujnik tylnego prawego koła - uszkodzony czujnik lub obwód czujnika
48 - Zasilanie pojazdu - napięcie zasilania niższe niż 9,4V
55 - Sterownik - uszkodzenie sterownika
56 - Linia transmisji danych - za niskie napięcie
AUTOMAT
zwarcie pinów A i C w złączu diagnostycznym
12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów
17 - Elektromagnes 1-2 / 3-4 - za niskie napięcie
21 - Potencjometr przepustnicy - za wysokie napięcie
22 - Potencjometr przepustnicy - za niskie napięcie
25 - Zawór elektromagnetyczny 1-2/3-4 - za wysokie napięcie
26 - Zawór elektromagnetyczny 2-3 - za niskie napięcie
28 - Zawór elektromagnetyczny 2-3 - za wysokie napięcie
29 - Moment obrotowy przekładni MV - za niskie napięcie
31 - Obroty wejść.-poza skrzynią - brak sygnału
32 - Zawór ciśnienia przekładni MV - za niskie napięcie
33 - Zawór ciśnienia przekładni MV - za wysokie napięcie
34 - Zawór hamulca taśmowego - za wysokie napięcie
35 - Zawór hamulca taśmowego - za niskie napięcie
36 - Moment obrotowy przekładni MV - za wysokie napięcie
39 - Obroty wyjść. - poza skrzynią - brak sygnału
41 - Przekładnia silnik / skrzynia - uszkodzenie hydrauliki
43 - Połaczenie z masa pojazdu - brak lub słabe połączenie
46 - Włącznik cofania - uszkodzenie włącznika
48 - Zasilanie pojazdu - za niskie napięcie <9V>16V
51 - Sterownik - uszkodzenie sterownika
56 - Dźwignia zmiany biegów - złe utawienie
65 - Czujnik temperatury oleju w skrzyni - za wysokie napięcie
66 - Czujnik temperatury oleju w skrzyni - za niskie napięcie
77 - Przełącznik KICKDOWN - za niskie napięcie
82 - Dźwignia zmiany biegów - brak możliwości określenia położenia
83 - Moment obrotowy przekładni - za wysokie napięcie
ZA NISKIE NAPIĘCIE - ZWARCIE DO MASY
ZA WYSOKIE NAPIECIE - PRZERWANY OBWÓD
kody błędów po zwarciu pinów A i J czyli 4X4
4x4 zwarcie pinów A i J w złączu diagnostycznym
(OD ROKU 1994 można odczytać kody błędów napędu 4x4 tylko za pomocą TECH 1)
12 - początek diagnozy, kod testowy
15 - czujnik temperatury oleju w skrzynce 4x4 - zbyt wysokie napięcie
24 - czujnik przebytej drogi - brak sygnału
31 - czujnik obrotów silnika - brak sygnału
32 - błąd czujnika ciśnienia oleju 4x4
33 - zawór elektromagnetyczny - za wysokie napięcie (w przypadku modeli z 1992 roku, błąd występuje w przypadku kiedy skrzynka przekroczy temperature 160 st.C) lub wyciągnięty bezpiecznik nr 19
34 - zawór elektromagnetyczny - za niskie napięcie
37 - uszkodzenie czujnika włączenia światełl stopu
39 - brak sygnału sterownika ABS lub prędkość wynosi 0 km/h i obroty silnika przekraczają 2300 obr/min dłużej niż 15 sek
55 - błąd komputera 4x4
71 - czujnik włączenia świateł stopu - za wysokie napięcie
72 - czujnik włączenia świateł stopu - za niskie napięcie
73 - zatrzymanie auta bez używania hamulców z prędkości większej niż 37 mph
74 - za niskie ciśnienie na zaworze 4x4, mniejsze niż 10 bar
75 - czujnik temperatury oleju 4x4 - za niskie napięcie lub przegrzana skrzynka do 160 st.C (lub 140 st.C przy prędkościach przekraczających 190 km/h)
ZA NISKIE NAPIĘCIE - ZWARCIE DO MASY
ZA WYSOKIE NAPIECIE - PRZERWANY OBWÓD
[ Dodano: 2010-07-14, 10:15 ]
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl katkaras.opx.pl
Kody błędów (potoczne określenie) to nic innego jak "wychwycone" problemy z działaniem jednego z czujników sterownika wtrysku (dalej będziemy nazywać go ECU). ECU polega na odczytach z czujników w każdej chwili pracy silnika aby zapewnić optymalną jego pracę. Kiedy czujniki pracują niepoprawnie, ECU to "widzi" i zapisuje usterkę w swojej pamięci. Rozpoznanie usterki powoduje zapalenie się kontrolki "check engine" na tablicy rozdzielczej.
UWAGA: Kontrolka zwykle powinna być zapalona 30 sekund lub dłużej. W przeciwnym wypadku ECU zignoruje błąd i nie zarejestruje go w pamięci.
Jak odczytać "kody błędów"?
Istnieją dwie drogi. Pierwsza z nich to użycie komputera diagnostycznego TECH1 lub TECH2. Posiadają go wszystkie autoryzowane serwisy czasem również niezrzeszone warsztaty. Koszt takiej przyjemności to 50-100 zł. Druga opcja jest darmowa. Można zrobić to samemu spinaczem do papieru.
"Metoda spinacza" wymusza po włączeniu zapłonu miganie kontrolki "check engine" w określony sposób. Do nas należy obserwowanie ilości mignięć kontrolki, przerw pomiędzy mignięciami a następnie odczytanie kodów z tabeli.
Spinacza używamy do połączenia ze sobą (zwarcia) dwóch pinów w gnieździe (złączu) diagnostycznym, zwanym ALDL. Gniazdo to zwykle ma kolor niebieski i znajdziemy je w komorze silnika. Nie jest to jednak reguła, zależy od konkretnego modelu samochodu czy silnika.
Najczęściej nie ma też znaczenia czy silnik pracuje czy nie - kody i tak będą wyświetlane za pomoca kontrolki "check engine".
Które piny zewrzeć?
Jeśli posiadasz sterownik Bosch Motronic, GM-Multec lub Siemens Simtec 56.0 lub 56.1 (silniki Ecotec) musimy znaleźć 10-pinowe gniazdo diagnostyczne. W celu przejścia w tryb odczytu błędów należy zewrzeć piny A i B.
W przypadku sterownika Simtec 56.5 trzeba szukać gniazda ALDL 16-pinowego. W celu włączenia trybu odczytu błędów (kody typu P) zwieramy piny A i B.
Czy można coś uszkodzić łącząc ze sobą złe piny?
Tak, jest to możliwe ale mało prawdopodobne, zależnie od tego jakie piny połączymy. Większość z nich ma napięcie równe 0V ale istnieją też piny, na których jest napięcie 12V (w zależności od tego jakie złącze ALDL posiadasz w swoim aucie). Jeśli nie mamy pewności, które piny połączyć, lepiej sprawdzić jeszcze raz na rysunkach.
Gdzie znaleźć złącze diagnostyczne?
Jeśli posiadamy system Motronic, GM-Multec lub Simtec 56.0 or 56.1 gniazdo znajdziemy w komorze silnika lub w obrębie skrzynki z bezpiecznikami. Szukamy 10-pinowego gniazda, które nie jest do niczego podłączone lub ewentualnie ma wpięty "terminator".
W przypadku układu Simtec 56.5, 16-pinowe złącza szukamy w skrzynce bezpieczników, pod plastikami w okolicy dźwigni hamulca ręcznego lub pod wybrzuszeniem w dywaniku przy fotelu pasażera.
0. Zgasić auto
1. Otworzyć maskę silnika
2. Wyjąć wtyczkę koło kielicha lewego amortyzatora
3. Zewrzeć (kabelkiem, spinaczem, czymkolwiek metalowym) odpowiednie piny
4. Wsiąść do auta
5. Włączyć zapłon
6. Liczyć mignięcia kontrolki (np. Check Engine) Dodaj obrazek
Dla przykładu:
Jeden błysk lampki, przerwa ok. 1 s i dwa błyski z odstępem ok. 1/2 sek. daje to cyfry 1 i 2 jako kod 12. Po trzech sekundach jest wyświetlany właściwy kod usterki. Na przykład kod 34: trzy błyski lampki w odstępach 1/2 s, przerwa ok. 1 s i cztery błyski lampki w odstępach 1/2 sek. daje to cyfry 3 i 4, a więc kod 34. Po trzech sekundach następuje drugie wyświetlanie kodu 34, a po dalszych trzech trzecie.
Kody usterek są wyświetlane w kolejności narastająco numerycznie. Jeśli
ciągle jest wyświetlany tylko kod 12, oznacza to, że nie została zapamiętana żadna usterka.
UKŁAD WTRYSKOWY I ZAPŁONOWY
zwarcie pinów A i B w złączu diagnostycznym
10 - Kody błędów nie zaprogramowane
12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów
13 - Sonda lambda - brak sygnału
14 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt niskie napięcie
15 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie
16 - Czujnik spalania stukowego
17 - Czujnik spalania stukowego 2 (v6)
18 - System regulacji spalania stukowego (ECU)
19 - Czujnik położenia i prędkości obrotowej - błędny sygnał
21 - Czujnik położenia przepustnicy - zbyt wysokie napięcie
22 - Czujnik położenia przepustnicy - zbyt niskie napięcie
23 - Czujnik spalania stukowego - uszkodzienie
24 - Czujnik przebytej drogi - brak impulsów
25 - Wtryskiwacz 1 - zbyt wysokie napięcie
26 - Wtryskiwacz 2 - zbyt wysokie napięcie
27 - Wtryskiwacz 3 - zbyt wysokie napięcie
28 - Wtryskiwacz 4 - zbyt wysokie napięcie
29 - Przekaźnik pompy paliwa - zbyt niskie napięcie
31 - Czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej (tylko przy włączonym zapłonie)
32 - Przekaźnik pompy paliwa - zbyt wysokie napięcie
33 - Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt wysokie napięcie
34 - Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt niskie napięcie
35 - Silnik krokowy - niewłaściwa liczba kroków
38 - Sonda lambda - zbyt niskie napięcie regulacji
39 - Sonda lambda - zbyt wysokie napięcie regulacji
41 - Przewód EST-B (2/3) - zbyt wysokie napięcie
42 - Przewód EST-A (1/4) - zbyt wysokie napięcie lub brak impulsów z układu zapłonowego (w przypadku pozostałych silników)
43 - Układ recyrkulacji spalin EGR (XEV)
44 - Sonda lambda - uboga mieszanka
45 - Sonda lambda - bogata mieszanka
47 - Zawór recyrkulacji spalin EGR (XEV)
48 - Zbyt niskie napięcie zasilania
49 - Zbyt wysokie napięcie zasilania
51 - Uszkodzona pamięć urządzenia sterującego ECU
52 - Stopień wyjściowy lapmki kontrolnej silnika - zbyt wysokie napięcie
53 - Stopień wyjściowy przekaźnika pompy - zbyt niskie napięcie
54 - Stopień wyjściowy przekaźnika pompy - zbyt wysokie napięcie
55 - Uszkodzone urządzenie sterujące ECU
56 - Stopień wyjściowy regulacji biegu jałowego - zbyt wysokie napięcie
57 - Stopień wyjściowy regulacji biegu jałowego - zbyt niskie napięcie
61 - Elektrozawór odprowadzania par paliwa - zbyt niskie napięcie
62 - Elektrozawór odprowadzania par paliwa - zbyt wysokie napięcie
63 - Przewód EST-B (2/3) - zbyt niskie napięcie
64 - Przewód EST-A (1/4) - zbyt niskie napięcie
65 - Potencjometr biegu jałowego - zbyt niskie napięcie
66 - Potencjometr biegu jałowego - zbyt wysokie napięcie
67 - Czujnik położenia przepustnicy - nie otwiera się wyłącznik biegu jałowego
69 - Czujnik temperatury powietrza - zbyt niskie napięcie
71 - Czujnik temperatury powietrza - zbyt wysokie napięcie
72 - Czujnik położenia przepustnicy - nie otwiera się wyłącznik pełnego obciążenia
73 - Przepływomierz powietrza - zbyt niskie napięcie
74 - Przepływomierz powietrza - zbyt wysokie napięcie
75 - Kontrola momentu obrotowego - zbyt niskie napięcie
76 - Kontrola momentu obrotowego - zbyt wysokie napięcie
79 - Ogranicznik mocy ETC (ang. Electronic Traction Control) - zbyt niskie napięcie
81 - Wtryskiwacz 1 - zbyt niskie napięcie
82 - Wtryskiwacz 2 - zbyt niskie napięcie
83 - Wtryskiwacz 3 - zbyt niskie napięcie
84 - Wtryskiwacz 4 - zbyt niskie napięcie
85 - Wtryskiwacz 5 - zbyt niskie napięcie
86 - Wtryskiwacz 6 - zbyt niskie napięcie V6
87 - Przekaźnik sprężarki klimatyzacji - zbyt niskie napięcie
88 - Przekaźnik sprężarki klimatyzacji - zbyt wysokie napięcie
92 - Uszkodzony czujnik położenia wałków rozrządu XEV
93 - Czujnik Halla - zbyt niskie napięcie
94 - Czujnik Halla - zbyt wysokie napięcie
95 - Hot start valve - zbyt niskie napięcie
96 - Hot start valve - zbyt wysokie napięcie
97 - Sygnał urządzenia sterującego ETC - zbyt wysokie napięcie (sygnał kontroli trakcji)
113 - Sterowanie ciśnienia doładowania - zbyt wysokie ciśnienie doładowania
114 - Bieg jałowy ciśnienia doładowania - powyżej wartości maximum
115 - Pełne obciążenie turbosprężarki - poniżej wartości minimum
116 - Ciśnienie doładowania - powyżej wartości maximum
117 - Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania [Wastegate] - zbyt niskie napięcie
118 - Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania [Wastegate]- zbyt wysokie napięcie
119 - Czujnik ciśnienia rury ssącej - zasięg / moc
121 - Sonda lambda 2 - mieszanka zbyt uboga
122 - Sonda lambda 2 - mieszanka zbyt bogata
123 - Przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 1 - zablokowany
124 - Przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 2 - zablokowany
125 - Czujnik ciśnienia rury ssącej - poniżej wartości minimum
126 - Czujnik ciśnienia rury ssącej - powyżej wartości maximum
129 - Recyrkulacja spalin - zbyt niskie napięcie
131 - Recyrkulacja spalin - zbyt wysokie napięcie
132 - Recyrkulacja spalin - błędny sygnał
133 - Recyrkulacja spalin 2 - zbyt wysokie napięcie
133 - Przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 2 - zbyt niskie napięcie
134 - Recyrkulacja spalin 2 - zbyt niskie napięcie
134 - Przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 2 - zbyt wysokie napięcie
135 - Zaburzenie pracy silnika - lampka kontrolna - zbyt niskie napięcie
136 - Urządzenie sterujące
137 - Obudowa urządzenia sterującego - zbyt wysoka temperatura
138 - Czujnik ciśnienia rury ssącej - zbyt niskie napięcie
139 - Czujnik ciśnienia rury ssącej - zbyt wysokie napięcie
143 - Immobilizer - brak/zły sygnał
144 - Immobilizer - brak sygnału
145 - Immobilizer - zły sygnał
ABS
zwarcie pinów A i K w złączu diagnostycznym
12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów
16 - Zawór elektromagnetyczny przedniego lewego obwodu hamulca - uszkodzenie zaworu
17 - Zawór elektromagnetyczny przedniego prawego obwodu hamulca - uszkodzenie zaworu
18 - Zawór elektromagnetyczny tylnego obwodu hamulca - uszkodzenie zaworu
19 - Przekaźnik zaworu - napięcie zasilania<5V>20ms
25 - Prędkość kół zębatych - nieodpowiednia ilość zębów lub wymiar koła
35 - Przekaźnik pompy - uszkodzony przekaźnik lub obwód przekaźnika
37 - Włącznik świateł STOP - uszkodzenie włącznika lub w obwodzie włącznika
39 - Czujnik przedniego lewego koła - brak lub słaby impuls z czujnika
41 - Czujnik przedniego lewego koła - uszkodzony czujnik lub obwód czujnika
42 - Czujnik przedniego prawego koła - brak lub słaby impuls z czujnika
43 - Czujnik przedniego prawego koła - uszkodzony czujnik lub obwód czujnika
44 - Czujnik tylnego lewego koła - brak lub słaby impuls z czujnika
45 - Czujnik tylnego lewego koła - uszkodzony czujnik lub obwód czujnika
46 - Czujnik tylnego prawego koła - brak lub słaby sygnał z czujnika
47 - Czujnik tylnego prawego koła - uszkodzony czujnik lub obwód czujnika
48 - Zasilanie pojazdu - napięcie zasilania niższe niż 9,4V
55 - Sterownik - uszkodzenie sterownika
56 - Linia transmisji danych - za niskie napięcie
AUTOMAT
zwarcie pinów A i C w złączu diagnostycznym
12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów
17 - Elektromagnes 1-2 / 3-4 - za niskie napięcie
21 - Potencjometr przepustnicy - za wysokie napięcie
22 - Potencjometr przepustnicy - za niskie napięcie
25 - Zawór elektromagnetyczny 1-2/3-4 - za wysokie napięcie
26 - Zawór elektromagnetyczny 2-3 - za niskie napięcie
28 - Zawór elektromagnetyczny 2-3 - za wysokie napięcie
29 - Moment obrotowy przekładni MV - za niskie napięcie
31 - Obroty wejść.-poza skrzynią - brak sygnału
32 - Zawór ciśnienia przekładni MV - za niskie napięcie
33 - Zawór ciśnienia przekładni MV - za wysokie napięcie
34 - Zawór hamulca taśmowego - za wysokie napięcie
35 - Zawór hamulca taśmowego - za niskie napięcie
36 - Moment obrotowy przekładni MV - za wysokie napięcie
39 - Obroty wyjść. - poza skrzynią - brak sygnału
41 - Przekładnia silnik / skrzynia - uszkodzenie hydrauliki
43 - Połaczenie z masa pojazdu - brak lub słabe połączenie
46 - Włącznik cofania - uszkodzenie włącznika
48 - Zasilanie pojazdu - za niskie napięcie <9V>16V
51 - Sterownik - uszkodzenie sterownika
56 - Dźwignia zmiany biegów - złe utawienie
65 - Czujnik temperatury oleju w skrzyni - za wysokie napięcie
66 - Czujnik temperatury oleju w skrzyni - za niskie napięcie
77 - Przełącznik KICKDOWN - za niskie napięcie
82 - Dźwignia zmiany biegów - brak możliwości określenia położenia
83 - Moment obrotowy przekładni - za wysokie napięcie
ZA NISKIE NAPIĘCIE - ZWARCIE DO MASY
ZA WYSOKIE NAPIECIE - PRZERWANY OBWÓD
kody błędów po zwarciu pinów A i J czyli 4X4
4x4 zwarcie pinów A i J w złączu diagnostycznym
(OD ROKU 1994 można odczytać kody błędów napędu 4x4 tylko za pomocą TECH 1)
12 - początek diagnozy, kod testowy
15 - czujnik temperatury oleju w skrzynce 4x4 - zbyt wysokie napięcie
24 - czujnik przebytej drogi - brak sygnału
31 - czujnik obrotów silnika - brak sygnału
32 - błąd czujnika ciśnienia oleju 4x4
33 - zawór elektromagnetyczny - za wysokie napięcie (w przypadku modeli z 1992 roku, błąd występuje w przypadku kiedy skrzynka przekroczy temperature 160 st.C) lub wyciągnięty bezpiecznik nr 19
34 - zawór elektromagnetyczny - za niskie napięcie
37 - uszkodzenie czujnika włączenia światełl stopu
39 - brak sygnału sterownika ABS lub prędkość wynosi 0 km/h i obroty silnika przekraczają 2300 obr/min dłużej niż 15 sek
55 - błąd komputera 4x4
71 - czujnik włączenia świateł stopu - za wysokie napięcie
72 - czujnik włączenia świateł stopu - za niskie napięcie
73 - zatrzymanie auta bez używania hamulców z prędkości większej niż 37 mph
74 - za niskie ciśnienie na zaworze 4x4, mniejsze niż 10 bar
75 - czujnik temperatury oleju 4x4 - za niskie napięcie lub przegrzana skrzynka do 160 st.C (lub 140 st.C przy prędkościach przekraczających 190 km/h)
ZA NISKIE NAPIĘCIE - ZWARCIE DO MASY
ZA WYSOKIE NAPIECIE - PRZERWANY OBWÓD
[ Dodano: 2010-07-14, 10:15 ]