Mefisto...diabeĹ czy anioĹ?
1. Dostosowywanie podaży produktów i usług do potrzeb i popytu nabywców:
funkcjonowanie mechanizmu rynkowego; swobodny rozwój przedsiębiorczości; upowszechnienie wśród przedsiębiorców orientacji na zaspokajanie potrzeb nabywców oraz konieczności badań marketingowych dla poznania ich potrzeb i popytu, aby właściwie ukierunkować produkcję i ofertę sprzedaży.
2. Zaspokajanie indywidualnych potrzeb różnych rodzajów nabywców:
dokonywanie segmentacji rynku umożliwiającej wyodrębnianie grup nabywców o tych samych, podobnych, a także różniących się potrzebach na podstawie cech demograficznych, ekonomicznych i społecznych, zwyczajów, stylu życia i sposobów postępowania na rynku; stosowanie indywidualnego podejścia marketingowego do zaspokajania potrzeb nabywców w wyodrębnionych segmentach rynku na poziomie zapewniającym przewagę konkurencyjną oraz przywiązanie nabywców do produktów, usług i firmy.
3. Rozszerzanie zakresu i wzbogacanie możliwości zaspokajania potrzeb:
badania diagnostyczne i prognostyczne oraz analizy postępu technologicznego dla tworzenia innowacji produktowych, technologicznych i usługowych; wprowadzanie na rynek nowych produktów i usług; konkurowanie o przewagę cech i wartości podnoszących jakość zaspokajania potrzeb; edukacja promocyjna oparta na pozycjonowaniu produktów w świadomości nabywców.
4. Zapewnienie swobody i dogodności wyboru oraz zakupu w dogodnym dla nabywców czasie i miejscu:
osiąganie trwałej przewagi podaży nad popytem; konkurowanie o nabywcę, dobór i wykorzystywanie dogodnych dla nabywców, kanałów i form dystrybucji; dostawa „akurat we właściwym czasie"; wysoki poziom osobistej sprzedaży i marketingu handlowego.
5. Wysoka satysfakcja z nabywania, posiadania i użytkowania produktów i usług:
nadawanie produktom i usługom wartości rynkowej i marketingowej oraz cech zapewniających wysoką satysfakcję dzięki „totalnej jakości", rzetelności transakcji, usługom przed posprzedażowym.
6. Konkurencyjna informacja o ofercie handlowej:
promocja jako element marketing-mix; promotion-mix jako dobór najbardziej odpowiednich rodzajów promocji i mediów; łączenie promocji z różnymi rodzajami zachęty emocjonalnej i materialnej dla poszczególnych rodzajów nabywców.
7. Efektywne wykorzystywanie zasobów przedsiębiorstwa:
badania marketingowe umożliwiają dostosowywanie produkcji do potrzeb i wymagań nabywców na najbardziej korzystnych dla przedsiębiorstwa segmentach rynku; ekonomiczne efekty właściwego doboru i funkcjonowania kanałów dystrybucji; analiza portfelowa dla zapewnienia efektywności inwestycji produkcyjnych i handlowych oraz właściwego cash-flow, umiejętności przedsiębiorcze i menedżerskie oraz wiedza i praktyka marketingu umożliwiają ciągłe przemieszczanie zasobów przedsiębiorstwa do coraz wyższego poziomu efektywności ich wykorzystania.
8. Korzystny poziom sprzedaży i cyklu życia produktów:
zapewnienie obiegu produktów zgodnie z prawidłowościami faz cyklu ich życia; przedłużanie czasu obiegu i zwiększanie wysokości sprzedaży dzięki doskonaleniu i zmianie elementów marketing-mix; elastyczna polityka cen wykorzystywanie efektów penetracji i rozszerzania rynku.
9. Ograniczone ryzyko produkcji i sprzedaży:
zastąpienie orientacji na produkcję, produkt i sprzedaż przez orientację na nabywcę i przewagę konkurencyjną; poprzedzanie produkcji testami rynkowymi produktów i badaniami opinii potencjalnych nabywców, dla osiągnięcia najbardziej korzystnej kompozycji marketing-mix i uzyskania akceptacji nabywców na ofertę rynkową.
10. Racjonalny poziom kosztów produkcji, marketingu i sprzedaży
eliminowanie kosztów zbędnych; wykorzystywanie ekonomicznej skali produkcji i sprzedaży; dobór najbardziej ekonomicznych kanałów dystrybucji; logistyka w całym układzie cyklu zaopatrzenia, produkcji, magazynowania, dostaw i sprzedaży; efektywna i skuteczna promocja; kompleksowy auditing marketingu; oparcie funkcjonowania przedsiębiorstwa na zasadach marketingowej organizacji i zarządzania z wykorzystaniem benchmarkingu i innych technik menedżerskich.
11. Pozyskiwanie konsumentów, hurtowników i detalistów
misja przedsiębiorstwa oparta na dążeniu do jak najpełniejszego zaspokajania potrzeb i zapewniania nabywcom satysfakcji upowszechniona w wewnętrznym i zewnętrznym środowisku; wytwarzanie produktów i wykonywanie usług odpowiadających poznanym wymaganiom i aspiracjom pośrednich i końcowych nabywców; rzetelne i umiejętne plasowanie produktów i kształtowanie ich obrazu w świadomości nabywców; stymulowanie zakupów dokonywanych przez ogniwa kanałów dystrybucji atrakcyjnością cen i marż oraz siłą oddziaływania promocji; ścisłe przestrzeganie praw i interesów nabywców oraz norm etycznych biznesu.
12. Osiąganie zysku z działalności gospodarczej
nastawienie na zaspokajanie potrzeb nabywców podstawą
osiągania zysków; strategia zapewnienia zysków optymalnych
w długim okresie czasu; polityka produkcji, cen, dystrybucji
i promocji, oparta na wynikach badań marketingowych oraz
osiągania konkurencyjnej pozycji, w całym układzie marketing-mix.
13. Trwałość istnienia i rozwój przedsiębiorstwa
wysoki poziom wiedzy i uzdolnień praktycznych przedsiębiorców i menedżerów; ciągłe rozpoznawanie mocnych i słabych stron przedsiębiorstwa oraz wewnętrznych i zewnętrznych szans i zagrożeń; formułowanie dynamicznych i ekspansywnych strategii realizowanych za pomocą krótko i długookresowych planów marketingowych nastawionych na ciągłe umacnianie pozycji i zwiększanie udziału przedsiębiorstwa w rynku.
14. Makroekonomiczne efekty marketingu
rozwój teorii i doskonalenie praktyki marketingu oraz zwiększanie siły jego oddziaływania na procesy gospodarcze, przy stymulującej rozwój przedsiębiorczości, konkurencji i swobody przejawiania się mechanizmu rynkowego polityce państwa jako podstawa:
a) stałego zwiększania oraz harmonizowania produkcji, wymiany i konsumpcji,
b) efektywnego wykorzystywania zasobów,
c) zwiększania liczby przedsiębiorstw i stanu zatrudnienia,
d) wzrostu konkurencyjności krajowej produkcji, usług i handlu na rynkach międzynarodowych,
e) wzrostu dochodu narodowego, dochodów ludności i budżetu państwa.
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl katkaras.opx.pl
funkcjonowanie mechanizmu rynkowego; swobodny rozwój przedsiębiorczości; upowszechnienie wśród przedsiębiorców orientacji na zaspokajanie potrzeb nabywców oraz konieczności badań marketingowych dla poznania ich potrzeb i popytu, aby właściwie ukierunkować produkcję i ofertę sprzedaży.
2. Zaspokajanie indywidualnych potrzeb różnych rodzajów nabywców:
dokonywanie segmentacji rynku umożliwiającej wyodrębnianie grup nabywców o tych samych, podobnych, a także różniących się potrzebach na podstawie cech demograficznych, ekonomicznych i społecznych, zwyczajów, stylu życia i sposobów postępowania na rynku; stosowanie indywidualnego podejścia marketingowego do zaspokajania potrzeb nabywców w wyodrębnionych segmentach rynku na poziomie zapewniającym przewagę konkurencyjną oraz przywiązanie nabywców do produktów, usług i firmy.
3. Rozszerzanie zakresu i wzbogacanie możliwości zaspokajania potrzeb:
badania diagnostyczne i prognostyczne oraz analizy postępu technologicznego dla tworzenia innowacji produktowych, technologicznych i usługowych; wprowadzanie na rynek nowych produktów i usług; konkurowanie o przewagę cech i wartości podnoszących jakość zaspokajania potrzeb; edukacja promocyjna oparta na pozycjonowaniu produktów w świadomości nabywców.
4. Zapewnienie swobody i dogodności wyboru oraz zakupu w dogodnym dla nabywców czasie i miejscu:
osiąganie trwałej przewagi podaży nad popytem; konkurowanie o nabywcę, dobór i wykorzystywanie dogodnych dla nabywców, kanałów i form dystrybucji; dostawa „akurat we właściwym czasie"; wysoki poziom osobistej sprzedaży i marketingu handlowego.
5. Wysoka satysfakcja z nabywania, posiadania i użytkowania produktów i usług:
nadawanie produktom i usługom wartości rynkowej i marketingowej oraz cech zapewniających wysoką satysfakcję dzięki „totalnej jakości", rzetelności transakcji, usługom przed posprzedażowym.
6. Konkurencyjna informacja o ofercie handlowej:
promocja jako element marketing-mix; promotion-mix jako dobór najbardziej odpowiednich rodzajów promocji i mediów; łączenie promocji z różnymi rodzajami zachęty emocjonalnej i materialnej dla poszczególnych rodzajów nabywców.
7. Efektywne wykorzystywanie zasobów przedsiębiorstwa:
badania marketingowe umożliwiają dostosowywanie produkcji do potrzeb i wymagań nabywców na najbardziej korzystnych dla przedsiębiorstwa segmentach rynku; ekonomiczne efekty właściwego doboru i funkcjonowania kanałów dystrybucji; analiza portfelowa dla zapewnienia efektywności inwestycji produkcyjnych i handlowych oraz właściwego cash-flow, umiejętności przedsiębiorcze i menedżerskie oraz wiedza i praktyka marketingu umożliwiają ciągłe przemieszczanie zasobów przedsiębiorstwa do coraz wyższego poziomu efektywności ich wykorzystania.
8. Korzystny poziom sprzedaży i cyklu życia produktów:
zapewnienie obiegu produktów zgodnie z prawidłowościami faz cyklu ich życia; przedłużanie czasu obiegu i zwiększanie wysokości sprzedaży dzięki doskonaleniu i zmianie elementów marketing-mix; elastyczna polityka cen wykorzystywanie efektów penetracji i rozszerzania rynku.
9. Ograniczone ryzyko produkcji i sprzedaży:
zastąpienie orientacji na produkcję, produkt i sprzedaż przez orientację na nabywcę i przewagę konkurencyjną; poprzedzanie produkcji testami rynkowymi produktów i badaniami opinii potencjalnych nabywców, dla osiągnięcia najbardziej korzystnej kompozycji marketing-mix i uzyskania akceptacji nabywców na ofertę rynkową.
10. Racjonalny poziom kosztów produkcji, marketingu i sprzedaży
eliminowanie kosztów zbędnych; wykorzystywanie ekonomicznej skali produkcji i sprzedaży; dobór najbardziej ekonomicznych kanałów dystrybucji; logistyka w całym układzie cyklu zaopatrzenia, produkcji, magazynowania, dostaw i sprzedaży; efektywna i skuteczna promocja; kompleksowy auditing marketingu; oparcie funkcjonowania przedsiębiorstwa na zasadach marketingowej organizacji i zarządzania z wykorzystaniem benchmarkingu i innych technik menedżerskich.
11. Pozyskiwanie konsumentów, hurtowników i detalistów
misja przedsiębiorstwa oparta na dążeniu do jak najpełniejszego zaspokajania potrzeb i zapewniania nabywcom satysfakcji upowszechniona w wewnętrznym i zewnętrznym środowisku; wytwarzanie produktów i wykonywanie usług odpowiadających poznanym wymaganiom i aspiracjom pośrednich i końcowych nabywców; rzetelne i umiejętne plasowanie produktów i kształtowanie ich obrazu w świadomości nabywców; stymulowanie zakupów dokonywanych przez ogniwa kanałów dystrybucji atrakcyjnością cen i marż oraz siłą oddziaływania promocji; ścisłe przestrzeganie praw i interesów nabywców oraz norm etycznych biznesu.
12. Osiąganie zysku z działalności gospodarczej
nastawienie na zaspokajanie potrzeb nabywców podstawą
osiągania zysków; strategia zapewnienia zysków optymalnych
w długim okresie czasu; polityka produkcji, cen, dystrybucji
i promocji, oparta na wynikach badań marketingowych oraz
osiągania konkurencyjnej pozycji, w całym układzie marketing-mix.
13. Trwałość istnienia i rozwój przedsiębiorstwa
wysoki poziom wiedzy i uzdolnień praktycznych przedsiębiorców i menedżerów; ciągłe rozpoznawanie mocnych i słabych stron przedsiębiorstwa oraz wewnętrznych i zewnętrznych szans i zagrożeń; formułowanie dynamicznych i ekspansywnych strategii realizowanych za pomocą krótko i długookresowych planów marketingowych nastawionych na ciągłe umacnianie pozycji i zwiększanie udziału przedsiębiorstwa w rynku.
14. Makroekonomiczne efekty marketingu
rozwój teorii i doskonalenie praktyki marketingu oraz zwiększanie siły jego oddziaływania na procesy gospodarcze, przy stymulującej rozwój przedsiębiorczości, konkurencji i swobody przejawiania się mechanizmu rynkowego polityce państwa jako podstawa:
a) stałego zwiększania oraz harmonizowania produkcji, wymiany i konsumpcji,
b) efektywnego wykorzystywania zasobów,
c) zwiększania liczby przedsiębiorstw i stanu zatrudnienia,
d) wzrostu konkurencyjności krajowej produkcji, usług i handlu na rynkach międzynarodowych,
e) wzrostu dochodu narodowego, dochodów ludności i budżetu państwa.