ďťż

Mefisto...diabeł czy anioł?

1. Dostosowywanie podaży produk­tów i usług do potrzeb i popytu nabywców:

funkcjonowanie mechanizmu rynkowego; swobodny rozwój przedsiębiorczości; upowszechnienie wśród przedsiębiorców orientacji na zaspokajanie potrzeb nabywców oraz konieczno­ści badań marketingowych dla poznania ich potrzeb i popytu, aby właściwie ukierunkować produkcję i ofertę sprzedaży.

2. Zaspokajanie indywidualnych po­trzeb różnych rodzajów nabywców:

dokonywanie segmentacji rynku umożliwiającej wyodrębnia­nie grup nabywców o tych samych, podobnych, a także różniących się potrzebach na podstawie cech demograficz­nych, ekonomicznych i społecznych, zwyczajów, stylu życia i sposobów postępowania na rynku; stosowanie indywidual­nego podejścia marketingowego do zaspokajania potrzeb nabywców w wyodrębnionych segmentach rynku na poziomie zapewniającym przewagę konkurencyjną oraz przywiązanie nabywców do produktów, usług i firmy.

3. Rozszerzanie zakresu i wzbogaca­nie możliwości zaspokajania potrzeb:

badania diagnostyczne i prognostyczne oraz analizy postępu technologicznego dla tworzenia innowacji produktowych, technologicznych i usługowych; wprowadzanie na rynek no­wych produktów i usług; konkurowanie o przewagę cech i wartości podnoszących jakość zaspokajania potrzeb; eduka­cja promocyjna oparta na pozycjonowaniu produktów w świa­domości nabywców.

4. Zapewnienie swobody i dogodno­ści wyboru oraz zakupu w dogodnym dla nabywców czasie i miejscu:

osiąganie trwałej przewagi podaży nad popytem; konkurowa­nie o nabywcę, dobór i wykorzystywanie dogodnych dla nabywców, kanałów i form dystrybucji; dostawa „akurat we właściwym czasie"; wysoki poziom osobistej sprzedaży i mar­ketingu handlowego.

5. Wysoka satysfakcja z nabywania, posiadania i użytkowania produktów i usług:

nadawanie produktom i usługom wartości rynkowej i mar­ketingowej oraz cech zapewniających wysoką satysfakcję dzięki „totalnej jakości", rzetelności transakcji, usługom przed posprzedażowym.

6. Konkurencyjna informacja o ofer­cie handlowej:

promocja jako element marketing-mix; promotion-mix jako dobór najbardziej odpowiednich rodzajów promocji i mediów; łączenie promocji z różnymi rodzajami zachęty emocjonalnej i materialnej dla poszczególnych rodzajów nabywców.

7. Efektywne wykorzystywanie zaso­bów przedsiębiorstwa:

badania marketingowe umożliwiają dostosowywanie produk­cji do potrzeb i wymagań nabywców na najbardziej korzyst­nych dla przedsiębiorstwa segmentach rynku; ekonomiczne efekty właściwego doboru i funkcjonowania kanałów dys­trybucji; analiza portfelowa dla zapewnienia efektywności inwestycji produkcyjnych i handlowych oraz właściwego cash-flow, umiejętności przedsiębiorcze i menedżerskie oraz wiedza i praktyka marketingu umożliwiają ciągłe przemiesz­czanie zasobów przedsiębiorstwa do coraz wyższego poziomu efektywności ich wykorzystania.

8. Korzystny poziom sprzedaży i cyk­lu życia produktów:

zapewnienie obiegu produktów zgodnie z prawidłowościami faz cyklu ich życia; przedłużanie czasu obiegu i zwiększanie wysokości sprzedaży dzięki doskonaleniu i zmianie elementów marketing-mix; elastyczna polityka cen wykorzystywanie efektów penetracji i rozszerzania rynku.

9. Ograniczone ryzyko produkcji i sprzedaży:

zastąpienie orientacji na produkcję, produkt i sprzedaż przez orientację na nabywcę i przewagę konkurencyjną; poprze­dzanie produkcji testami rynkowymi produktów i badaniami opinii potencjalnych nabywców, dla osiągnięcia najbardziej korzystnej kompozycji marketing-mix i uzyskania akceptacji nabywców na ofertę rynkową.

10. Racjonalny poziom kosztów pro­dukcji, marketingu i sprzedaży

eliminowanie kosztów zbędnych; wykorzystywanie ekonomi­cznej skali produkcji i sprzedaży; dobór najbardziej ekonomicz­nych kanałów dystrybucji; logistyka w całym układzie cyklu zaopatrzenia, produkcji, magazynowania, dostaw i sprzedaży; efektywna i skuteczna promocja; kompleksowy auditing mar­ketingu; oparcie funkcjonowania przedsiębiorstwa na zasa­dach marketingowej organizacji i zarządzania z wykorzys­taniem benchmarkingu i innych technik menedżerskich.

11. Pozyskiwanie konsumentów, hurtowników i detalistów

misja przedsiębiorstwa oparta na dążeniu do jak najpełniej­szego zaspokajania potrzeb i zapewniania nabywcom satys­fakcji upowszechniona w wewnętrznym i zewnętrznym środo­wisku; wytwarzanie produktów i wykonywanie usług od­powiadających poznanym wymaganiom i aspiracjom pośred­nich i końcowych nabywców; rzetelne i umiejętne plasowanie produktów i kształtowanie ich obrazu w świadomości nabyw­ców; stymulowanie zakupów dokonywanych przez ogniwa kanałów dystrybucji atrakcyjnością cen i marż oraz siłą od­działywania promocji; ścisłe przestrzeganie praw i interesów nabywców oraz norm etycznych biznesu.

12. Osiąganie zysku z działalności gospodarczej

nastawienie na zaspokajanie potrzeb nabywców podstawą
osiągania zysków; strategia zapewnienia zysków optymalnych
w długim okresie czasu; polityka produkcji, cen, dystrybucji
i promocji, oparta na wynikach badań marketingowych oraz
osiągania konkurencyjnej pozycji, w całym układzie marketing-mix.

13. Trwałość istnienia i rozwój przed­siębiorstwa

wysoki poziom wiedzy i uzdolnień praktycznych przedsiębior­ców i menedżerów; ciągłe rozpoznawanie mocnych i słabych stron przedsiębiorstwa oraz wewnętrznych i zewnętrznych szans i zagrożeń; formułowanie dynamicznych i ekspansyw­nych strategii realizowanych za pomocą krótko i długookreso­wych planów marketingowych nastawionych na ciągłe umac­nianie pozycji i zwiększanie udziału przedsiębiorstwa w rynku.

14. Makroekonomiczne efekty mar­ketingu

rozwój teorii i doskonalenie praktyki marketingu oraz zwięk­szanie siły jego oddziaływania na procesy gospodarcze, przy stymulującej rozwój przedsiębiorczości, konkurencji i swobo­dy przejawiania się mechanizmu rynkowego polityce państwa jako podstawa:
a) stałego zwiększania oraz harmonizowania produkcji, wy­miany i konsumpcji,
b) efektywnego wykorzystywania zasobów,
c) zwiększania liczby przedsiębiorstw i stanu zatrudnienia,
d) wzrostu konkurencyjności krajowej produkcji, usług i han­dlu na rynkach międzynarodowych,
e) wzrostu dochodu narodowego, dochodów ludności i bu­dżetu państwa.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • katkaras.opx.pl