Mefisto...diabeł czy anioł?

Robert twardziel, a nie playboy

Silny charakter, potrzeba wyzwañ i adrenaliny, koncentracja na celu oraz skromno¶æ - tak media przedstawiaj± Roberta Kubicê, kierowcê Formu³y 1 z zespo³u BMW Sauber.

Jak wynika z badañ Instytutu Monitorowania Mediów, przeprowadzonych na zlecenie BMW Polska, w czerwcu ukaza³y siê 1824 publikacje o sportowcu: 939 w prasie i 885 na ró¿nych portalach internetowych. Polska Agencja Prasowa informowa³a o Kubicy 115 razy. Na zwiêkszone zainteresowanie mediów mia³ wp³yw wy¶cig w Montrealu, w którym Kubica zaj±³ pierwsze miejsce. Media podkre¶la³y znaczenie triumfu Polaka na torze, na którym rok wcze¶niej prze¿y³ powa¿ny wypadek.

W polskich mediach pojawi³y siê publikacje przedstawiaj±ce szerzej sylwetkê Kubicy. Tygodnik "Przekrój" porówna³ styl ¿ycia kierowcy do mnicha. Ekspert sportów motorowych W³odzimierz Zientarski uzna³ na ³amach tej gazety, ¿e s³owem najlepiej charakteryzuj±cym Kubicê jest "skoncentrowany". W artykule zaznaczono, ¿e Kubica jest religijny, nie lubi rozg³osu i z uporem chroni swoj± prywatno¶æ.

Ojciec Roberta, Artur Kubica w wywiadzie dla "Dziennika" powiedzia³: "Polacy potrzebuj± kolejnego bohatera, a Formu³a 1 jest dobrym miejscem do kreowania bohaterów. Czasami ta popularno¶æ przeszkadza, zw³aszcza Robertowi, który nie lubi szumu wokó³ siebie. Ale potrafi znale¼æ siê w tym ¶wiatku i to jako twardziel, a nie playboy". Media podkre¶laj±, ¿e sportowca cechuje silny charakter, potrzeba nowych wyzwañ i podwy¿szonego poziomu adrenaliny oraz konsekwencja w realizacji celów.

Do najczê¶ciej pisz±cych o polskim kierowcy F1 dzienników ogólnopolskich w czerwcu nale¿a³y: "Przegl±d Sportowy" (49), "Polska" (36), "Gazeta Wyborcza" (32), "Fakt" (31) i "Sport" (31). W internecie najwiêcej informacji o sportowcu ukaza³o siê na portalach: "WP.pl" (173), "Onet.pl" (143), "Interia.pl" (112), "Gazeta.pl" (95) oraz "Sportowefakty.pl" (73).

Instytut Monitorowania Mediów analizuje blisko 850 tytu³ów prasowych, 83 stacje telewizyjne i radiowe oraz polskie zasoby internetu. Instytut jest cz³onkiem FIBEP - organizacji zrzeszaj±cej 91 firm monitoruj±cych media z 41 krajów.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • katkaras.opx.pl