Mefisto...diabeł czy anioł?
Witam
Znow obowiazki skierowaly mnie do siegniecia do VBA i makr w excelu.
Opracowalem swojego czasu wersje dokumentu ktora tworzyla nowe arkusze w dokumencie, prosila o numer dokumentu i zapisywala nowy arkusz pod nowa nazwa i wstawiala numer do dokumentu.
Niesety ostatnio uzytkowanicy dowiodli ze moga byc problemy z wlasciwym uzyciem dokumentu (jego wypelnianiem) dlatego chcialem im uproscic i zrobic proces bardziej automatyczny. Niesety to jest utrudnienie dla nie.
Na poczatek powiem co zawiera dokuemnt i jak jest uzupelniany:
1. Dokument zawiera zakladki GLOWNY gdzie bedzie lista wszytkich elementow oraz wszytkie niezbedne dane jak wymiary czy masa oraz inne
2. zakladki PL-blank i SM-blank ktore sa wzorami dokumentow - niewypelnionymi.
3. zakladki PL-1000 i SM-1000 ktore skopiowalem jako przyklad - uzylem do tego makra zapisanego w dokumencie.
4. Zakladka LAST - ma pewne dane do list rozwijalnych - nieistotna tutaj
SM i PL odnosza sie do siebie poprzez proste formuly powtorz albo =
Podobnie PL odnosi sie do GLOWNY w penym zakresie (w naglowkach)
W dokumentach sa formuly liczace i odnoszace by ulatwic wypenuianie.
W zalaczeniu jest dokument - szkic.
Chcialbym prosic o pomoc w stworzeniu makra ktore:
1. Utworzy nowy arkusz PL poprzez skopiowanie arkusza PL-blank oraz utworzy nowy arkusza SM poprzez skopiowanie arkusza SM-blank. PL-blank i SM-blank to wzoru dokumentow.
2. Nowo utworzone arkusze zapisze pod nazwa PL-NUMER i SM-NUMER. Trik polega na tym ze NUMER musi zostac podebrany z arkusza GLOWNY z kolumny A - np1000. Nowy arkusz mial by nazwe PL-1000
3. Skopjuje nazwy elementow z kolumny D do ktorych odnosi sie ten sam numer (np 1000) i wkleji je do nowoutworzonego arkusza PL-NUMER (tj PL-1000)
4. Skopjuje rowniez wymiary LWH (dostepne tylko w jednej lini dla numeru 1000 i wkleji jako wartsoc do PL-1000 w miejsca pod LWH. To samo z masami.
5. Skopjuje dostepny opis z arkusza GLOWNY kolumna C i wkleji go do SM-1000.
Taka operacja powinna sie powtorzyc dla calosci listy w arkuszu GLOWNY tj jesli jest tam odpowiednio np 1029 SORTow to makro powinno stworzyc 29 PL-NUMBER oraz 29-SM-NUMBER
Mniej wiecej polecenie w j.polskim dla pozycji 1000 powinno byc takie:
Idz do arkusz GLOWNY-znajdz najmniejsza liczbe w kolumnie A (lub grupe najmniejszych liczb w kolumnie B)(tu jest to 1000)-skopiuj numer 1000-stworz nowy arkusz poprzez kopiowanie PL-blank-zmien jego nazwe wstawiajac skopiowany 1000 z Glownego-stworz nowy arkusz poprzez kopiowanie SMblank- zmien jego nazwe na skopiony 1000 z Glownego-skopiuj dane z dokumentu z odniesieniem rownym numerowi SORT (patrz plik/ tu 1000 odnosi sie do kilku pozycji - zolty kolor) -wklej do nowo utworzonego dokuemntu jako "wklej wartosc" w zolte pola-przejdz do nowo utworzonego arkusza z juz wklejonymi danymi i ogranicz pole wydruku dla ostatniej pozycji-przejdz do SORT 1001 na arkuszu glownym i wykonaj ponownie powyzsze operacje.
Tak bym to mniej wiecej widzial po polskiemu, a jak to w matrixie wyglda to nie wiem.
Mam generalnie problem jak zmusic excel by odnajdywal kolejno dane tylko z 1000, potem z 1001, 1002 itd az do ostatniej.
Ma moze ktos jakis pomysl??
Jak trzeba dodatkowych wyjasnien to pytajcie.
Za wszelka pomoc bede wdzieczny.
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl katkaras.opx.pl
Znow obowiazki skierowaly mnie do siegniecia do VBA i makr w excelu.
Opracowalem swojego czasu wersje dokumentu ktora tworzyla nowe arkusze w dokumencie, prosila o numer dokumentu i zapisywala nowy arkusz pod nowa nazwa i wstawiala numer do dokumentu.
Niesety ostatnio uzytkowanicy dowiodli ze moga byc problemy z wlasciwym uzyciem dokumentu (jego wypelnianiem) dlatego chcialem im uproscic i zrobic proces bardziej automatyczny. Niesety to jest utrudnienie dla nie.
Na poczatek powiem co zawiera dokuemnt i jak jest uzupelniany:
1. Dokument zawiera zakladki GLOWNY gdzie bedzie lista wszytkich elementow oraz wszytkie niezbedne dane jak wymiary czy masa oraz inne
2. zakladki PL-blank i SM-blank ktore sa wzorami dokumentow - niewypelnionymi.
3. zakladki PL-1000 i SM-1000 ktore skopiowalem jako przyklad - uzylem do tego makra zapisanego w dokumencie.
4. Zakladka LAST - ma pewne dane do list rozwijalnych - nieistotna tutaj
SM i PL odnosza sie do siebie poprzez proste formuly powtorz albo =
Podobnie PL odnosi sie do GLOWNY w penym zakresie (w naglowkach)
W dokumentach sa formuly liczace i odnoszace by ulatwic wypenuianie.
W zalaczeniu jest dokument - szkic.
Chcialbym prosic o pomoc w stworzeniu makra ktore:
1. Utworzy nowy arkusz PL poprzez skopiowanie arkusza PL-blank oraz utworzy nowy arkusza SM poprzez skopiowanie arkusza SM-blank. PL-blank i SM-blank to wzoru dokumentow.
2. Nowo utworzone arkusze zapisze pod nazwa PL-NUMER i SM-NUMER. Trik polega na tym ze NUMER musi zostac podebrany z arkusza GLOWNY z kolumny A - np1000. Nowy arkusz mial by nazwe PL-1000
3. Skopjuje nazwy elementow z kolumny D do ktorych odnosi sie ten sam numer (np 1000) i wkleji je do nowoutworzonego arkusza PL-NUMER (tj PL-1000)
4. Skopjuje rowniez wymiary LWH (dostepne tylko w jednej lini dla numeru 1000 i wkleji jako wartsoc do PL-1000 w miejsca pod LWH. To samo z masami.
5. Skopjuje dostepny opis z arkusza GLOWNY kolumna C i wkleji go do SM-1000.
Taka operacja powinna sie powtorzyc dla calosci listy w arkuszu GLOWNY tj jesli jest tam odpowiednio np 1029 SORTow to makro powinno stworzyc 29 PL-NUMBER oraz 29-SM-NUMBER
Mniej wiecej polecenie w j.polskim dla pozycji 1000 powinno byc takie:
Idz do arkusz GLOWNY-znajdz najmniejsza liczbe w kolumnie A (lub grupe najmniejszych liczb w kolumnie B)(tu jest to 1000)-skopiuj numer 1000-stworz nowy arkusz poprzez kopiowanie PL-blank-zmien jego nazwe wstawiajac skopiowany 1000 z Glownego-stworz nowy arkusz poprzez kopiowanie SMblank- zmien jego nazwe na skopiony 1000 z Glownego-skopiuj dane z dokumentu z odniesieniem rownym numerowi SORT (patrz plik/ tu 1000 odnosi sie do kilku pozycji - zolty kolor) -wklej do nowo utworzonego dokuemntu jako "wklej wartosc" w zolte pola-przejdz do nowo utworzonego arkusza z juz wklejonymi danymi i ogranicz pole wydruku dla ostatniej pozycji-przejdz do SORT 1001 na arkuszu glownym i wykonaj ponownie powyzsze operacje.
Tak bym to mniej wiecej widzial po polskiemu, a jak to w matrixie wyglda to nie wiem.
Mam generalnie problem jak zmusic excel by odnajdywal kolejno dane tylko z 1000, potem z 1001, 1002 itd az do ostatniej.
Ma moze ktos jakis pomysl??
Jak trzeba dodatkowych wyjasnien to pytajcie.
Za wszelka pomoc bede wdzieczny.