Mefisto...diabeł czy anioł?

Witam

Znow obowiazki skierowaly mnie do siegniecia do VBA i makr w excelu.
Opracowalem swojego czasu wersje dokumentu ktora tworzyla nowe arkusze w dokumencie, prosila o numer dokumentu i zapisywala nowy arkusz pod nowa nazwa i wstawiala numer do dokumentu.
Niesety ostatnio uzytkowanicy dowiodli ze moga byc problemy z wlasciwym uzyciem dokumentu (jego wypelnianiem) dlatego chcialem im uproscic i zrobic proces bardziej automatyczny. Niesety to jest utrudnienie dla nie.

Na poczatek powiem co zawiera dokuemnt i jak jest uzupelniany:
1. Dokument zawiera zakladki GLOWNY gdzie bedzie lista wszytkich elementow oraz wszytkie niezbedne dane jak wymiary czy masa oraz inne
2. zakladki PL-blank i SM-blank ktore sa wzorami dokumentow - niewypelnionymi.
3. zakladki PL-1000 i SM-1000 ktore skopiowalem jako przyklad - uzylem do tego makra zapisanego w dokumencie.
4. Zakladka LAST - ma pewne dane do list rozwijalnych - nieistotna tutaj
SM i PL odnosza sie do siebie poprzez proste formuly powtorz albo =
Podobnie PL odnosi sie do GLOWNY w penym zakresie (w naglowkach)
W dokumentach sa formuly liczace i odnoszace by ulatwic wypenuianie.

W zalaczeniu jest dokument - szkic.
Chcialbym prosic o pomoc w stworzeniu makra ktore:
1. Utworzy nowy arkusz PL poprzez skopiowanie arkusza PL-blank oraz utworzy nowy arkusza SM poprzez skopiowanie arkusza SM-blank. PL-blank i SM-blank to wzoru dokumentow.
2. Nowo utworzone arkusze zapisze pod nazwa PL-NUMER i SM-NUMER. Trik polega na tym ze NUMER musi zostac podebrany z arkusza GLOWNY z kolumny A - np1000. Nowy arkusz mial by nazwe PL-1000
3. Skopjuje nazwy elementow z kolumny D do ktorych odnosi sie ten sam numer (np 1000) i wkleji je do nowoutworzonego arkusza PL-NUMER (tj PL-1000)
4. Skopjuje rowniez wymiary LWH (dostepne tylko w jednej lini dla numeru 1000 i wkleji jako wartsoc do PL-1000 w miejsca pod LWH. To samo z masami.
5. Skopjuje dostepny opis z arkusza GLOWNY kolumna C i wkleji go do SM-1000.
Taka operacja powinna sie powtorzyc dla calosci listy w arkuszu GLOWNY tj jesli jest tam odpowiednio np 1029 SORTow to makro powinno stworzyc 29 PL-NUMBER oraz 29-SM-NUMBER

Mniej wiecej polecenie w j.polskim dla pozycji 1000 powinno byc takie:
Idz do arkusz GLOWNY-znajdz najmniejsza liczbe w kolumnie A (lub grupe najmniejszych liczb w kolumnie B)(tu jest to 1000)-skopiuj numer 1000-stworz nowy arkusz poprzez kopiowanie PL-blank-zmien jego nazwe wstawiajac skopiowany 1000 z Glownego-stworz nowy arkusz poprzez kopiowanie SMblank- zmien jego nazwe na skopiony 1000 z Glownego-skopiuj dane z dokumentu z odniesieniem rownym numerowi SORT (patrz plik/ tu 1000 odnosi sie do kilku pozycji - zolty kolor) -wklej do nowo utworzonego dokuemntu jako "wklej wartosc" w zolte pola-przejdz do nowo utworzonego arkusza z juz wklejonymi danymi i ogranicz pole wydruku dla ostatniej pozycji-przejdz do SORT 1001 na arkuszu glownym i wykonaj ponownie powyzsze operacje.
Tak bym to mniej wiecej widzial po polskiemu, a jak to w matrixie wyglda to nie wiem.
Mam generalnie problem jak zmusic excel by odnajdywal kolejno dane tylko z 1000, potem z 1001, 1002 itd az do ostatniej.

Ma moze ktos jakis pomysl??
Jak trzeba dodatkowych wyjasnien to pytajcie.
Za wszelka pomoc bede wdzieczny.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • katkaras.opx.pl