Mefisto...diabeĹ czy anioĹ?
Czy kierowcy Red Bull Racing będą walczyć o mistrzostwo świata bez pomocy podwójnych dyfuzorów? Co najmniej do końca maja bolidy Marka Webbera i Sebastiana Vettela nie zostaną przebudowane.
Webber i Vettel jakiś czas temu udowodnili, że bez zamontowanych podwójnych dyfuzorów z tyłu bolidów, też da się wygrywać wyścigi. Na torze w Szanghaju samochody Red Bulla minęły metę jako pierwsze.
Adrian Newey, główny projektant brytyjskiego teamu, nie chciał jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie o to, kiedy Red Bull zamontuje w swoich bolidach podwójne dyfuzory.
- Podwójne dyfuzory zwiększają przyczepność i to nie ulega wątpliwości, jednak dla nas dużym wyzwaniem jest dopasowanie ich do konstrukcji naszych samochodów. To nie jest łatwe zadanie, dlatego do wyścigu o Grand Prix Monako przystąpimy jeszcze bez nich - wyjaśnił Newey.
Oznacza to, że kierowcy Red Bulla na tor w przebudowanych bolidach wyjadą najwcześniej w czerwcu. Wyścig w Monako odbędzie się 24 maja.
ASInfo/INTERIA.PL
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl katkaras.opx.pl
Webber i Vettel jakiś czas temu udowodnili, że bez zamontowanych podwójnych dyfuzorów z tyłu bolidów, też da się wygrywać wyścigi. Na torze w Szanghaju samochody Red Bulla minęły metę jako pierwsze.
Adrian Newey, główny projektant brytyjskiego teamu, nie chciał jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie o to, kiedy Red Bull zamontuje w swoich bolidach podwójne dyfuzory.
- Podwójne dyfuzory zwiększają przyczepność i to nie ulega wątpliwości, jednak dla nas dużym wyzwaniem jest dopasowanie ich do konstrukcji naszych samochodów. To nie jest łatwe zadanie, dlatego do wyścigu o Grand Prix Monako przystąpimy jeszcze bez nich - wyjaśnił Newey.
Oznacza to, że kierowcy Red Bulla na tor w przebudowanych bolidach wyjadą najwcześniej w czerwcu. Wyścig w Monako odbędzie się 24 maja.
ASInfo/INTERIA.PL