Mefisto...diabeł czy anioł?
Witam
Zdaje sobie sprawê ¿e dwa b³êdy zosta³y opisane, ale chcia³bym mieæ pewno¶æ ¿e pracownicy serwisu nie naci±gaj± na kasê oraz proszê o wyja¶nienie ostatniego b³êdu.
Dzi¶ by³em w drogim i chyba porz±dnym serwisie w celu zdiagnozowania oraz wykrycia problemu w mojej Skodzie Fabii 1.4mpi (2000 r). Podczas jazdy zapala siê kontrolka oleju wraz z sygna³em d¼wiekowym. Wielokrotnie sprawdzi³em poziom oleju i jest prawid³owy.
Diagnostyka:
1) TEST z 11:20:06 Uk³ad sterowania silnika - pamiêæ b³êdów:
P0172 Uk³ad paliwowy rz±d 1. Mieszanka za bogata
P1570 Sterownik silnika zablokowany
P1141 Odczyt obci±¿enia. Warto¶æ nieprawdopodobna
Ilo¶æ usterek 3.
2) TEST z 11:21:50 Zestaw wska¼ników 1.0 - warto¶ci rzeczywiste:
Ci¶nienie oleju za niskie
Temperatura p³ynu ch³odz±cego 93 st Cel.
Czujnik poziomu oleju ---
Czujnik oleju silników: temp oleju 0 st Cel.
3) Dodam, ¿e po usuniêciu b³êdów i ponownym TESCIE pojawi³ siê:
P0172 Uk³ad paliwowy rz±d 1. Mieszanka za bogata
Proszê o interpretacjê w zrozumia³ym dla laika jêzyku.
Mechanik sprawdzi³ czujnik ci¶nienia oleju oraz sonde przed katalizatorem (z ty³u silnika) i stwierdzi³:
1) czujnik ci¶nienia oleju "przecieka" i przyda³oby siê wymieniæ.
- Kupi³em nowy w sklepie SKODA.
2) sonda nie dzia³a i konieczna wymiana. Sonda podczas sprawdzania wskazywa³a warto¶ci 9,86 potem 8,45 a na koñcu 0,02. Nie wiem co to znaczy.
- Czy faktycznie wysiad³a sonda? Koszt spory oryginalnej sondy bo > 300zl ale lepiej oryg ni¿ podróba.
3) wymiana oleju, gdyz podobno dosta³a siê benzyna... Wyczuwalny zapach paliwa przy odkrêconym kurku.
- Ostatnia czynno¶æ któr± nale¿y wykonaæ i wymieniæ olej.
Proszê o wyja¶nienie i czy wymiana sondy, czujnika i oleju usunie usterkê? Mo¿e jest jeszcze inna przyczyna nie wykryta przez mechanika?
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl katkaras.opx.pl
Zdaje sobie sprawê ¿e dwa b³êdy zosta³y opisane, ale chcia³bym mieæ pewno¶æ ¿e pracownicy serwisu nie naci±gaj± na kasê oraz proszê o wyja¶nienie ostatniego b³êdu.
Dzi¶ by³em w drogim i chyba porz±dnym serwisie w celu zdiagnozowania oraz wykrycia problemu w mojej Skodzie Fabii 1.4mpi (2000 r). Podczas jazdy zapala siê kontrolka oleju wraz z sygna³em d¼wiekowym. Wielokrotnie sprawdzi³em poziom oleju i jest prawid³owy.
Diagnostyka:
1) TEST z 11:20:06 Uk³ad sterowania silnika - pamiêæ b³êdów:
P0172 Uk³ad paliwowy rz±d 1. Mieszanka za bogata
P1570 Sterownik silnika zablokowany
P1141 Odczyt obci±¿enia. Warto¶æ nieprawdopodobna
Ilo¶æ usterek 3.
2) TEST z 11:21:50 Zestaw wska¼ników 1.0 - warto¶ci rzeczywiste:
Ci¶nienie oleju za niskie
Temperatura p³ynu ch³odz±cego 93 st Cel.
Czujnik poziomu oleju ---
Czujnik oleju silników: temp oleju 0 st Cel.
3) Dodam, ¿e po usuniêciu b³êdów i ponownym TESCIE pojawi³ siê:
P0172 Uk³ad paliwowy rz±d 1. Mieszanka za bogata
Proszê o interpretacjê w zrozumia³ym dla laika jêzyku.
Mechanik sprawdzi³ czujnik ci¶nienia oleju oraz sonde przed katalizatorem (z ty³u silnika) i stwierdzi³:
1) czujnik ci¶nienia oleju "przecieka" i przyda³oby siê wymieniæ.
- Kupi³em nowy w sklepie SKODA.
2) sonda nie dzia³a i konieczna wymiana. Sonda podczas sprawdzania wskazywa³a warto¶ci 9,86 potem 8,45 a na koñcu 0,02. Nie wiem co to znaczy.
- Czy faktycznie wysiad³a sonda? Koszt spory oryginalnej sondy bo > 300zl ale lepiej oryg ni¿ podróba.
3) wymiana oleju, gdyz podobno dosta³a siê benzyna... Wyczuwalny zapach paliwa przy odkrêconym kurku.
- Ostatnia czynno¶æ któr± nale¿y wykonaæ i wymieniæ olej.
Proszê o wyja¶nienie i czy wymiana sondy, czujnika i oleju usunie usterkê? Mo¿e jest jeszcze inna przyczyna nie wykryta przez mechanika?