Mefisto...diabeł czy anioł?
Francuski koncern Renault, który dostarcza silniki zespo³owi Formu³y 1 - Red Bull-Renault i swojej ekipie Renault, nie zdo³a³ ustaliæ przyczyn czêstych awarii w jednostkach napêdowych, z których korzysta³ Niemiec Sebastian Vettel.
W tym sezonie mistrzostw ¶wiata 22-letni Niemiec, startuj±cy w barwach Red Bull-Renault, mia³ cztery defekty silnika w swoim bolidzie, w tym dwa w ci±gu ostatniego weekendu - w Grand Prix Europy. Na ulicznym torze w Walencji mia³ k³opoty techniczne na jednym z treningów oraz w trakcie wy¶cigu, co wyeliminowa³o go z rywalizacji.
"Nie potrafimy wskazaæ ¿adnego sensownego powodu, który móg³by wyt³umaczyæ to, ¿e tylko Vettel mia³ problemy. Silniki Red Bulla s± przecie¿ u¿ywane w tych samych warunkach atmosferycznych, co bolidy Renault. Nie s±dzê te¿, ¿eby styl jazdy Sebastiana mia³ na to wp³yw" - powiedzia³ Fabrice Lom odpowiedzialny w Renault za dostarczanie silników do obydwu zespo³ów.
Zgodnie z tegorocznymi przepisami M¦ w sezonie ka¿dy kierowca mo¿e skorzystaæ z o¶miu jednostek napêdowych, a u¿ycie ka¿dej ponad limit oznacza stratê dziesiêciu miejsc na starcie najbli¿szego wy¶cigu.
Na sze¶æ startów przed koñcem rywalizacji Vettelowi zosta³y do dyspozycji dwa nowe i dwa u¿ywane silniki.
INTERIA.PL/PAP
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl katkaras.opx.pl
W tym sezonie mistrzostw ¶wiata 22-letni Niemiec, startuj±cy w barwach Red Bull-Renault, mia³ cztery defekty silnika w swoim bolidzie, w tym dwa w ci±gu ostatniego weekendu - w Grand Prix Europy. Na ulicznym torze w Walencji mia³ k³opoty techniczne na jednym z treningów oraz w trakcie wy¶cigu, co wyeliminowa³o go z rywalizacji.
"Nie potrafimy wskazaæ ¿adnego sensownego powodu, który móg³by wyt³umaczyæ to, ¿e tylko Vettel mia³ problemy. Silniki Red Bulla s± przecie¿ u¿ywane w tych samych warunkach atmosferycznych, co bolidy Renault. Nie s±dzê te¿, ¿eby styl jazdy Sebastiana mia³ na to wp³yw" - powiedzia³ Fabrice Lom odpowiedzialny w Renault za dostarczanie silników do obydwu zespo³ów.
Zgodnie z tegorocznymi przepisami M¦ w sezonie ka¿dy kierowca mo¿e skorzystaæ z o¶miu jednostek napêdowych, a u¿ycie ka¿dej ponad limit oznacza stratê dziesiêciu miejsc na starcie najbli¿szego wy¶cigu.
Na sze¶æ startów przed koñcem rywalizacji Vettelowi zosta³y do dyspozycji dwa nowe i dwa u¿ywane silniki.
INTERIA.PL/PAP