Mefisto...diabeł czy anioł?



Niemiecki Volkswagen szybko zareagował na kryzys na ¶wiatowych rynkach.

Już wcze¶niej zapowiadano, że w 2011 roku do produkcji wejdzie najmniejszy w ofercie model, oparty na prototypie up!

Jego największ± zalet± ma być niskie spalanie, szacuje się, że nie przekraczaj±ce 3.5 l/100 km.

To jednak nie koniec planów Volkswagena w segmencie samochodów najmniejszych. Widz±c szansę przetrwania ciężkich czasów w rozwoju tego typu pojazdów niemiecka firma zamierza wprowadzić na rynek autko mniejsze niż up!. Dwuosobowy samochód ma być oparty na tej samej, tylko skróconej, płycie podłogowej co up!, a dzięki niższej cenie zagrozić smartowi fortwo.

Mały vw ma być napędzany trzycylindrowym silnikiem wysokoprężnym o pojemno¶ci jednego litra, który ¶rednio ma zużywać zaledwie 2 litry oleju napędowego na 100 km! Niemcy prowadzili również próby z wykorzystaniem jednostki dwucylindrowej, ostatecznie jednak nie zdała ona egzaminu. Wysokie obroty konieczne do ruszenia zbyt zawyżały zużycie paliwa.

W odróżnieniu od smarta, którego silnik jest zlokalizowany z tyłu i napędza koła tylne, jednostka volkswagena ma być napędzana z przodu i oczywi¶cie napędzać przedni± o¶.

INTERIA.PL
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • katkaras.opx.pl