Mefisto...diabeł czy anioł?

"My¶lê, ¿e KERS daje przewagê w takich sytuacjach wy¶cigowych, jak wyprzedzanie i obrona pozycji, a przede wszystkim start" - powiedzia³ Robert Kubica na ³amach oficjalnego serwisu teamu BMW Sauber.

Zdaniem Kubicy, zalety systemu odzyskiwania energii kinetycznej mo¿na by³o dostrzec zw³aszcza podczas Grand Prix Malezji. "Na tym torze dystans od startu do pierwszego zakrêtu jest dosyæ du¿y, wiêc przewaga wynikaj±ca z KERS ro¶nie" - stwierdzi³ krakowianin.

"Jednak ju¿ w Melbourne mo¿na by³o zauwa¿yæ, ¿e KERS robi ró¿nicê. Wystarczy popatrzeæ na walkê Fernando Alonso z Timo Glockiem. Fernando by³ o wiele wolniejszy, ale na ka¿dej prostej u¿ywa³ dopalacza i Timo po prostu nie mia³ okazji do wyprzedzenia" - podkre¶li³ Kubica.

Pocz±tek sezonu w wykonaniu naszego kierowcy nie jest udany. ¯adnego z dotychczas rozegranych wy¶cigów Kubica nie ukoñczy³. Podczas GP Australii i GP Malezji w bolidzie Polaka nie by³ zamontowany system KERS. Problemem jest waga 23-letniego kierowcy, który jest jednym z najwy¿szych zawodników w stawce F1. In¿ynierowie BMW Sauber szukaj± perfekcyjnego roz³o¿enia masy w samochodzie i dobrania w³a¶ciwego balansu bolidu.

INTERIA.PL
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • katkaras.opx.pl