Mefisto...diabeł czy anioł?
Szwecja przygotowuje siê do prawdziwej rewolucji. Plany zak³adaj±, ¿e w ci±gu 15 lat kraj ten ca³kowicie uniezale¿ni siê od ropy naftowej - informuje brytyjski "Guardian".
Szwedzi potrzebê zmian argumentuj± zarówno ekologi±, jak i ekonomi±. W ci±gu ostatnich lat ceny ropy naftowej wzros³y trzykrotnie.
Ju¿ teraz wiêkszo¶æ energii Szwecja pozyskuje z elektrowni atomowych oraz odnawialnych ¼róde³ - elektrowni wodnych i wiatrowych. Do ogrzewania na szerok± skalê wykorzystywane s± ¼ród³a geotermalne.
W tej sytuacji najwiêkszej rewolucji mo¿emy spodziewaæ siê na drogach. Nie zobaczymy na nich jednak futurystycznych pojazdów napêdzanych ogniwami s³onecznymi...
Szwedzki rz±d wspó³pracuje z dwoma najwiêkszymi szwedzkimi producentami samochodów - Saabem i Volvo, które opracowuj± pojazdy napêdzane etanolem oraz innymi biopaliwami. Ju¿ teraz dostêpny w normalnej sprzeda¿y jest np. Saab 9-5 Biopower, którego do³adowany silnik o pojemno¶ci 2.0 l mo¿e pracowaæ na mieszance benzyny i wytworzonego z ro¶lin etanolu.
Na razie nie wiadomo jednak, jak zostanie powstrzymany import do Szwecji samochodów o tradycyjnym typie napêdu. Zapewne wysokimi podatkami.
¿ród³o
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl katkaras.opx.pl
Szwedzi potrzebê zmian argumentuj± zarówno ekologi±, jak i ekonomi±. W ci±gu ostatnich lat ceny ropy naftowej wzros³y trzykrotnie.
Ju¿ teraz wiêkszo¶æ energii Szwecja pozyskuje z elektrowni atomowych oraz odnawialnych ¼róde³ - elektrowni wodnych i wiatrowych. Do ogrzewania na szerok± skalê wykorzystywane s± ¼ród³a geotermalne.
W tej sytuacji najwiêkszej rewolucji mo¿emy spodziewaæ siê na drogach. Nie zobaczymy na nich jednak futurystycznych pojazdów napêdzanych ogniwami s³onecznymi...
Szwedzki rz±d wspó³pracuje z dwoma najwiêkszymi szwedzkimi producentami samochodów - Saabem i Volvo, które opracowuj± pojazdy napêdzane etanolem oraz innymi biopaliwami. Ju¿ teraz dostêpny w normalnej sprzeda¿y jest np. Saab 9-5 Biopower, którego do³adowany silnik o pojemno¶ci 2.0 l mo¿e pracowaæ na mieszance benzyny i wytworzonego z ro¶lin etanolu.
Na razie nie wiadomo jednak, jak zostanie powstrzymany import do Szwecji samochodów o tradycyjnym typie napêdu. Zapewne wysokimi podatkami.
¿ród³o