Mefisto...diabeł czy anioł?

Witam.
Wiem, ¿e parê razy by³o co-nieco ale nie chcê czego¶ popapraæ.
Jest tak: mam centralny zamek- nie fabryczny (jaki¶ dedykowany do fabii, bo poprzedni w³a¶ciciel zak³ada³ w serwie), alarm ale bez dodatkowego kana³u na tyln± klapê. Nie mam klamki w klapie, tylko wajchê w kabinie.
Pytanko dotyczy w³a¶ciwego pod³±czenia elektryki. Si³ownik wiadomo gdzie i jak przykrêciæ ale z kabelkami gorzej. Zenerki i bezpieczniki- to rozumie siê samo przez siê.
Plan jest taki: przycisk otwieraj±cy zamek tylnej klapy dzia³a tylko gdy alarm jest rozbrojony. Przycisk umieszczê tak jak w wersji fabrycznej.
Po uzbrojeniu alarmu na pewno gdzie¶ (np. krañcówka) jest podawane napiêcie. Chcê zmontowaæ uk³ad na tranzystorku (-kach) (jako "czujnik" pojawiaj±cego siê napiêcia, do wysterowania MOSFET-a) oraz jakiego¶ w³a¶nie MOSFET-a (jako w³a¶ciwego prze³±cznika przepuszczaj±cego pr±d dochodz±cy do si³ownika). Czy takie co¶ zda egzamin? Mo¿e lepiej nie kombinowaæ i zrobiæ na takie co¶ ale na przeka¼niku? My¶la³em jeszcze o jakim¶ prze³±czniku, mechanicznie sprzê¿onym z którym¶ z si³owników. Np. si³ownik "idzie" w górê(otwarcie drzwi), zamyka siê obwód, mo¿na otwieraæ przyciskiem tyln± klapê.
Kurcze mam nadziejê, ¿e nie namiesza³em za bardzo.
No i gdzie siê podpi±æ z bezpo¶rednim zasilaniem si³ownika?
Dziêki za przebrniêcie przez "wypracowanko". Czekam na Wasze opinie, patenty itd.
Spocznij, wolno bluzgaæ.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • katkaras.opx.pl