Mefisto...diabeĹ czy anioĹ?
Od kilku dni po ulicach Olsztyna jeździ 8 przegubowych autobusów Solaris Urbino 18. Są to pierwsze w Polsce autobusy z silnikiem Diesla spełniające normę emisji spalin euro 5.
Pojazdy zostały kupione przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Olsztynie w ramach projektu pt. „Modernizacja infrastruktury transportu publicznego wraz z zakupem taboru” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Solarisy Urbino dla Olsztyna są pierwszymi w kraju pojazdami komunikacji miejskiej wyposażonymi w silniki spełniające normę emisji spalin euro 5, która zacznie być wymagana przez regulacje europejskie dopiero od października 2009 roku. Każdy pojazd wyposażony jest w system monitoringu, który umożliwi np. identyfikację osób zakłócających porządek lub niszczących pojazd. Autobusy mogą zabrać na pokład ponad 150 pasażerów, w tym 47 na miejscach siedzących. Niskopodłogowe Solarisy wyposażone są dodatkowo w funkcję „przyklęku” ułatwiającego wsiadanie i wysiadanie z pojazdu w szczególności osobom niepełnosprawnym.
„Niezwykle cieszy fakt, że Olsztyn jest pierwszym miastem w Polsce i jednym z pierwszych miast w Europie, w którym będą jeździć tak nowoczesne i ekologiczne pojazdy, spełniające normę euro 5. To z pewnością przykład dobrego wykorzystania funduszy unijnych” – powiedział Krzysztof Olszewski, prezes Solaris Bus & Coach S.A.
źródło
Przydało by się więcej takich autobusów, a szczególnie u nas na śląsku...
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl katkaras.opx.pl
Pojazdy zostały kupione przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Olsztynie w ramach projektu pt. „Modernizacja infrastruktury transportu publicznego wraz z zakupem taboru” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Solarisy Urbino dla Olsztyna są pierwszymi w kraju pojazdami komunikacji miejskiej wyposażonymi w silniki spełniające normę emisji spalin euro 5, która zacznie być wymagana przez regulacje europejskie dopiero od października 2009 roku. Każdy pojazd wyposażony jest w system monitoringu, który umożliwi np. identyfikację osób zakłócających porządek lub niszczących pojazd. Autobusy mogą zabrać na pokład ponad 150 pasażerów, w tym 47 na miejscach siedzących. Niskopodłogowe Solarisy wyposażone są dodatkowo w funkcję „przyklęku” ułatwiającego wsiadanie i wysiadanie z pojazdu w szczególności osobom niepełnosprawnym.
„Niezwykle cieszy fakt, że Olsztyn jest pierwszym miastem w Polsce i jednym z pierwszych miast w Europie, w którym będą jeździć tak nowoczesne i ekologiczne pojazdy, spełniające normę euro 5. To z pewnością przykład dobrego wykorzystania funduszy unijnych” – powiedział Krzysztof Olszewski, prezes Solaris Bus & Coach S.A.
źródło
Przydało by się więcej takich autobusów, a szczególnie u nas na śląsku...