ďťż

Mefisto...diabeł czy anioł?

Niezwykle popularna w całej Europie, w tym i w Polsce, Honda Civic została poddana testom zderzeniowym. Uzyskany wynik z całą pewnością nie zadowoli władz koncernu. Podobną liczbę gwiazdek otrzymała Kia Carnival, zaś na piątkę testy przeszedł Lexus IS.

Trzy modele azjatyckich marek ogólnie dobrze wypadły w testach zderzeniowych przeprowadzonych przez EuroNCAP, jednak wyniki mogłyby być trochę lepsze.

Najmniejsza z testowanych aut Honda Civic uzyskała cztery gwiazdki za ochronę dorosłych pasażerów, choć sporo już nowych modeli europejskich producentów uzyskało w tej części testu pięć gwiazdek. Civic szczególnie słabo wypadł w zderzeniu bocznym, za które uzyskał 11 punktów na 16 możliwych. W zderzeniu czołowym wynik był nieznacznie lepszy (16/18).

Dużo lepiej kompaktowa Honda wypadła w pozostałych kategoriach. Za ochronę dzieci zdobyła cztery gwiazdki (na pięć możliwych), czyli tyle co najlepsi, zaś za ochronę pieszych trzy gwiazdki (na cztery możliwe), również jak do tej pory jest to najlepszy wynik w tej klasie aut.

Kia Carnival, na niektórych rynkach sprzedawany jako Sedona, uzyskał również cztey gwiazdki za ochronę pasażerów. Auto bardzo dobrze spisało się w zderzeniu bocznym (18/18), dużo słabiej zaś w czołowym (10/16). Trzy gwiazdki za ochronę dzieci jest wynikiem średnim, zaś fatalnie Kia spisała się w teście zderzenia z pieszym - jedna gwiazdka mówi sama za siebie.

Pięciogwiazdkowy wynik, jaki uzyskał Lexus IS, staje się już powoli normą wśród aut tej klasy. Lexus zdobył maksymalną liczbę małych punktów w zderzeniu bocznym, zaś w czołowym 13/16. Cztery gwiazdki za ochronę dzieci to też maksymalnym wynik w tej klasie. Dwie gwiazdki za ochronę pieszych mogłyby się wydawać słabyć wynikiem, jednak w tej kategorii żadne auto z tego segmentu nie zdołało jeszcze osiągnąć lepszego wyniku.

źródło
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • katkaras.opx.pl