Mefisto...diabeł czy anioł?

"Musimy byæ szczerzy - Red Bull wykona³ niesamowit± robotê, wprowadzaj±c w Anglii modyfikacje, który da³y tak wielki skok. My obecnie nie jeste¶my w stanie zrobiæ czego¶ takiego" - powiedzia³ "Przegl±dowi Sportowemu" szef in¿ynierów BMW Sauber Willy Rampf.

Niemiecko-szwajcarski team ¶wietnie spisywa³ siê na torach Formu³y 1 przed rokiem. Po historycznym zwyciêstwie Roberta Kubicy podczas Grand Prix Kanady, Polak ¶cigaj±cy siê w bolidzie BMW Sauber obj±³ prowadzenie w klasyfikacji generalnej mistrzostw ¶wiata.

W koñcówce sezonu Kubica nie móg³ liczyæ na wystarczaj±c± pomoc swojego teamu, bo ten mia³ ju¿ pracowaæ nad systemem, który w 2009 roku da mu dominacjê na torach F1 - KERS. Jednak system odzyskiwania energii kinetycznej okaza³ siê niewypa³em, z którego zespó³ musia³ siê wreszcie wycofaæ. Willy Rampf przyzna³, ¿e gdyby nie to, ¿e sztab in¿ynierów pracowa³ nad KERS: "z pewno¶ci± spêdziliby¶my wiêcej czasu pracuj±c nad aerodynamik± oraz ustawieniami, a to poprawi³oby parametry naszego bolidu".

Szef in¿ynierów BMW Sauber zdradzi³, ¿e jego zespó³ skupia siê teraz nad rozwojem aerodynamiki. "Szykujemy udoskonalenia. Przede wszystkim now± wersjê podwójnego dyfuzora" - zapowiedzia³.

W o¶miu wy¶cigach tegorocznej serii kierowcy BMW Sauber zdobyli w sumie tylko osiem punktów. Nick Heidfeld z sze¶cioma punktami jest dwunasty w klasyfikacji kierowców, a Robert Kubica piêtnasty (dwa "oczka"). W klasyfikacji konstruktorów BMW zajmuje dopiero ósme miejsce.

INTERIA.PL
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • katkaras.opx.pl