Mefisto...diabeł czy anioł?
W zesz³ym tygodniu, z inicjatywy przedstawicieli nauki, przemys³u motoryzacyjnego oraz producentów paliw, zosta³o powo³ane do ¿ycia „Stowarzyszenie Bioetanol - Ekologia - Transport”.
Stowarzyszenie podejmie dzia³ania, maj±ce na celu propagowanie powszechnego zastosowania w Polsce bioetanolu oraz innych paliw odnawialnych w transporcie zbiorowym i indywidualnym.
Zdaniem za³o¿ycieli stowarzyszenia, szerokie wykorzystanie paliw odnawialnych powinno byæ uznane za jeden z podstawowych elementów polityki w³adz pañstwowych prowadz±cej do zwiêkszenia bezpieczeñstwa energetycznego Polski przy jednoczesnym obni¿eniu poziomu emisji CO2 pochodzenia kopalnego.
Niezbêdne jest przy tym stworzenie przepisów umo¿liwiaj±cych, tak jak to siê dzieje w wiêkszo¶ci krajów UE, wprowadzenie nowoczesnych, ekologicznych i oszczêdnych rozwi±zañ w dziedzinie transportu drogowego.
W¶ród cz³onków za³o¿ycieli Stowarzyszenia znale¼li siê m.in.
- prof. Zdzis³aw Ch³opek z Wydzia³u Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej, wybitny specjalista w dziedzinie budowy silników,
- dyr. Krzysztof Falêcki reprezentuj±cy firmê Akwawit (producenta biopaliw),
- dyr. Pawe³ Wide³, przedstawiciel General Motors Poland, koncernu, który opracowa³ i wprowadza w Saabach technologiê BioPower, z funkcj± FlexFuel umo¿liwiaj±c± u¿ycie etyliny b±d¼ dowolnej jej mieszanki z etanolem a¿ do 85 proc. jego zawarto¶ci (E85)
- dyr. Andrzej Jaworski, reprezentuj±cy firmê Scania produkuj±c± autobusy miejskie zasilane bioetanolem.
¼ród³o: motofakty.pl
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl katkaras.opx.pl
Stowarzyszenie podejmie dzia³ania, maj±ce na celu propagowanie powszechnego zastosowania w Polsce bioetanolu oraz innych paliw odnawialnych w transporcie zbiorowym i indywidualnym.
Zdaniem za³o¿ycieli stowarzyszenia, szerokie wykorzystanie paliw odnawialnych powinno byæ uznane za jeden z podstawowych elementów polityki w³adz pañstwowych prowadz±cej do zwiêkszenia bezpieczeñstwa energetycznego Polski przy jednoczesnym obni¿eniu poziomu emisji CO2 pochodzenia kopalnego.
Niezbêdne jest przy tym stworzenie przepisów umo¿liwiaj±cych, tak jak to siê dzieje w wiêkszo¶ci krajów UE, wprowadzenie nowoczesnych, ekologicznych i oszczêdnych rozwi±zañ w dziedzinie transportu drogowego.
W¶ród cz³onków za³o¿ycieli Stowarzyszenia znale¼li siê m.in.
- prof. Zdzis³aw Ch³opek z Wydzia³u Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej, wybitny specjalista w dziedzinie budowy silników,
- dyr. Krzysztof Falêcki reprezentuj±cy firmê Akwawit (producenta biopaliw),
- dyr. Pawe³ Wide³, przedstawiciel General Motors Poland, koncernu, który opracowa³ i wprowadza w Saabach technologiê BioPower, z funkcj± FlexFuel umo¿liwiaj±c± u¿ycie etyliny b±d¼ dowolnej jej mieszanki z etanolem a¿ do 85 proc. jego zawarto¶ci (E85)
- dyr. Andrzej Jaworski, reprezentuj±cy firmê Scania produkuj±c± autobusy miejskie zasilane bioetanolem.
¼ród³o: motofakty.pl