Mefisto...diabeł czy anioł?
Kierowca ekipy Williams, Nico Rosberg jest zaniepokojony ci±g³± presj±, której poddawani s± kierowcy Formu³y 1 w celu zrzucenia "niepotrzebnych" kilogramów tak, aby nie obci±¿aæ zbytnio bolidu podczas wy¶cigu. Jego zdaniem kierowcy F1 mog± nied³ugo byæ wychudzeni jak skoczkowie narciarscy.
W tym sezonie po wprowadzeniu systemu KERS przed in¿ynierami poszczególnych zespo³ów stanê³o zadanie maksymalnego zmniejszenia ciê¿aru bolidu tak, aby nie straciæ osi±gów przez dodatkowe 30 kilogramów w bolidzie, bo taka jest mniej wiêcej waga KERS-u.
W zwi±zku z tym Rosberg wezwa³ do natychmiastowej rewizji my¶lenia o wadze samochodów i zmiany obowi±zuj±cych przepisów. FIA zapowiedzia³a stosowne zmiany od pocz±tku przysz³ego sezonu, ale Niemiec jest nieugiêty i przekonuje o potrzebie wprowadzenia zmian jak najszybciej, aby zapewniæ bezpieczn± walkê pomiêdzy ekipami wy¶cigowymi.
- W Bahrajnie by³o kilku kierowców, którzy byli na skraju wycieñczenia. My¶lê, ¿e g³ówn± tego przyczyn± jest ci±g³e odchudzanie kierowców. To wszystko dzieje siê w wyniku regulacji FIA oraz wprowadzenia KERS w tym sezonie - powiedzia³ Rosberg.
- Powoli sytuacja zaczyna przypominaæ tak±, jaka mia³a miejsce w skokach narciarskich - zdecydowanie nie jest w porz±dku, kiedy ludzie trac± przytomno¶æ po zawodach. To oczywi¶cie tylko moja opinia, ale waga poszczególnych sportowców jest jednym z elementów, które na to wp³ywaj± - zakoñczy³ kierowca Williamsa.
ASInfo/INTERIA.PL
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl katkaras.opx.pl
W tym sezonie po wprowadzeniu systemu KERS przed in¿ynierami poszczególnych zespo³ów stanê³o zadanie maksymalnego zmniejszenia ciê¿aru bolidu tak, aby nie straciæ osi±gów przez dodatkowe 30 kilogramów w bolidzie, bo taka jest mniej wiêcej waga KERS-u.
W zwi±zku z tym Rosberg wezwa³ do natychmiastowej rewizji my¶lenia o wadze samochodów i zmiany obowi±zuj±cych przepisów. FIA zapowiedzia³a stosowne zmiany od pocz±tku przysz³ego sezonu, ale Niemiec jest nieugiêty i przekonuje o potrzebie wprowadzenia zmian jak najszybciej, aby zapewniæ bezpieczn± walkê pomiêdzy ekipami wy¶cigowymi.
- W Bahrajnie by³o kilku kierowców, którzy byli na skraju wycieñczenia. My¶lê, ¿e g³ówn± tego przyczyn± jest ci±g³e odchudzanie kierowców. To wszystko dzieje siê w wyniku regulacji FIA oraz wprowadzenia KERS w tym sezonie - powiedzia³ Rosberg.
- Powoli sytuacja zaczyna przypominaæ tak±, jaka mia³a miejsce w skokach narciarskich - zdecydowanie nie jest w porz±dku, kiedy ludzie trac± przytomno¶æ po zawodach. To oczywi¶cie tylko moja opinia, ale waga poszczególnych sportowców jest jednym z elementów, które na to wp³ywaj± - zakoñczy³ kierowca Williamsa.
ASInfo/INTERIA.PL