Mefisto...diabeł czy anioł?
W³adze Formu³y 1 zrezygnowa³y ze stosowania kontrowersyjnego przepisu, który przewidywa³ karanie kierowcy za zjechanie do pitstopu na tankowanie we wczesnej fazie pobytu na torze samochodu bezpieczeñstwa.
Zrewidowany przepis bêdzie obecnie pozwala³ na to, by pitstop pozostawa³ otwarty i kierowcy bêd± mogli, w razie potrzeby, tankowaæ.
- Przepis, wprowadzony w 2007 r. by³ z³y i wracamy do regu³ z 2006 roku - napisa³ na stronie internetowej Miêdzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA) dyrektor ds. wy¶cigów F1 Charlie Whiting.
- Jedyna ró¿nica bêdzie taka, ¿e mamy zamiar wprowadziæ minimalny czas powrotu do pitstopu. Gdy na tor wyjedzie safety car, bêdzie to sygna³ dla wszystkich samochodów, ¿e musz± zastosowaæ odpowiedni sposób jazdy za tym pojazdem z u¿yciem elektronicznych urz±dzeñ kontrolnych (ECUs) - doda³ dyrektor Whiting.
Ofiar± starego, "z³ego" przepisu pad³ Robert Kubica podczas GP Singapuru. Na 16. okr±¿eniu opu¶ci³ tor na dotankowanie (jecha³ na resztkach paliwa), gdy boksy by³y zamkniête, poniewa¿ na torze by³ samochód bezpieczeñstwa. Ukarano go za to, podobnie jak Nico Rosberga, 10-sekundowym postojem w alei serwisowej. Ostatecznie Kubica zaj±³ w GP Singapuru 11 m.
INTERIA.PL/PAP
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl katkaras.opx.pl
Zrewidowany przepis bêdzie obecnie pozwala³ na to, by pitstop pozostawa³ otwarty i kierowcy bêd± mogli, w razie potrzeby, tankowaæ.
- Przepis, wprowadzony w 2007 r. by³ z³y i wracamy do regu³ z 2006 roku - napisa³ na stronie internetowej Miêdzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA) dyrektor ds. wy¶cigów F1 Charlie Whiting.
- Jedyna ró¿nica bêdzie taka, ¿e mamy zamiar wprowadziæ minimalny czas powrotu do pitstopu. Gdy na tor wyjedzie safety car, bêdzie to sygna³ dla wszystkich samochodów, ¿e musz± zastosowaæ odpowiedni sposób jazdy za tym pojazdem z u¿yciem elektronicznych urz±dzeñ kontrolnych (ECUs) - doda³ dyrektor Whiting.
Ofiar± starego, "z³ego" przepisu pad³ Robert Kubica podczas GP Singapuru. Na 16. okr±¿eniu opu¶ci³ tor na dotankowanie (jecha³ na resztkach paliwa), gdy boksy by³y zamkniête, poniewa¿ na torze by³ samochód bezpieczeñstwa. Ukarano go za to, podobnie jak Nico Rosberga, 10-sekundowym postojem w alei serwisowej. Ostatecznie Kubica zaj±³ w GP Singapuru 11 m.
INTERIA.PL/PAP