Mefisto...diabeł czy anioł?
16 listopada, w Pary¿u, mia³a miejsce prezentacja rajdu "Dakar 2007" klasycznego wy¶cigu z porywaj±c± sekwencj± odcinków specjalnych, który wystartuje 6 stycznia w Lizbonie i zakoñczy siê w stolicy Senegalu 21 stycznia. W wy¶cigu wezm± udzia³ dwa Fiaty Panda Cross z Mikim Biasionem oraz Tiziano Siverem za kierownic±, oraz jednym z kierowców oficjalnego teamu Fiata.
Sklasyfikowane w kategorii T2 (najbli¿szej samochodom tej klasy) obie Pandy Cross zosta³y wyposa¿one w silnik turbodiesel 1.3 Multijet (po³±czony z mechaniczn± sze¶ciobiegow± skrzyni± biegów) posiadaj±cy moc oko³o 105 KM przy 4500 obr/min. oraz moment obrotowy 17 kGm przy 2500 obr/min. Oprócz tego, ¿e zosta³y odpowiednio „odchudzone” charakteryzuj± siê one napêdem integralnym 4x4, które do³±cza siê w sposób automatyczny przy pomocy sprzêg³a wiskotycznego, oraz blokad± dyferencja³ów gwarantuj±c± optymalny rozk³ad si³y napêdowej na ko³a, zwiêkszaj±c tym samym przyczepno¶æ pojazdu do pod³o¿a.
Zawieszenie oparte zosta³o z przodu na kolumnach McPhersona, z ty³u za¶ na wzd³u¿nych wahaczach wleczonych. Nale¿y równie¿ wspomnieæ o regulowanych amortyzatorach z mo¿liwo¶ci± cztery ró¿nych ustawieñ z przodu i trzech z ty³u trzy.
Oba samochody bior±ce udzia³ w rajdzie Dakar 2007 zosta³y specjalnie przystosowane na potrzeby wy¶cigu. Wyposa¿ono je w takie akcesoria jak aluminiowe rampy umo¿liwiaj±ce wydostanie siê z piasku, dwie ³opaty, trzy ko³a zapasowe, zbiorniki z wod± dla za³ogi (co najmniej 10 litrów) oraz wiele innych urz±dzeñ przydatnych podczas rajdów. Co wiêcej w ekspedycji Fiata, w charakterze asysty, we¼mie równie¿ udzia³ Fiat Sedici oraz trzy ciê¿arówki Iveco z transportem czê¶ci zamiennych i mechanikami.
¼ród³o
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl katkaras.opx.pl
Sklasyfikowane w kategorii T2 (najbli¿szej samochodom tej klasy) obie Pandy Cross zosta³y wyposa¿one w silnik turbodiesel 1.3 Multijet (po³±czony z mechaniczn± sze¶ciobiegow± skrzyni± biegów) posiadaj±cy moc oko³o 105 KM przy 4500 obr/min. oraz moment obrotowy 17 kGm przy 2500 obr/min. Oprócz tego, ¿e zosta³y odpowiednio „odchudzone” charakteryzuj± siê one napêdem integralnym 4x4, które do³±cza siê w sposób automatyczny przy pomocy sprzêg³a wiskotycznego, oraz blokad± dyferencja³ów gwarantuj±c± optymalny rozk³ad si³y napêdowej na ko³a, zwiêkszaj±c tym samym przyczepno¶æ pojazdu do pod³o¿a.
Zawieszenie oparte zosta³o z przodu na kolumnach McPhersona, z ty³u za¶ na wzd³u¿nych wahaczach wleczonych. Nale¿y równie¿ wspomnieæ o regulowanych amortyzatorach z mo¿liwo¶ci± cztery ró¿nych ustawieñ z przodu i trzech z ty³u trzy.
Oba samochody bior±ce udzia³ w rajdzie Dakar 2007 zosta³y specjalnie przystosowane na potrzeby wy¶cigu. Wyposa¿ono je w takie akcesoria jak aluminiowe rampy umo¿liwiaj±ce wydostanie siê z piasku, dwie ³opaty, trzy ko³a zapasowe, zbiorniki z wod± dla za³ogi (co najmniej 10 litrów) oraz wiele innych urz±dzeñ przydatnych podczas rajdów. Co wiêcej w ekspedycji Fiata, w charakterze asysty, we¼mie równie¿ udzia³ Fiat Sedici oraz trzy ciê¿arówki Iveco z transportem czê¶ci zamiennych i mechanikami.
¼ród³o