Mefisto...diabeł czy anioł?

Niezwykle popularna w ca³ej Europie, w tym i w Polsce, Honda Civic zosta³a poddana testom zderzeniowym. Uzyskany wynik z ca³± pewno¶ci± nie zadowoli w³adz koncernu. Podobn± liczbê gwiazdek otrzyma³a Kia Carnival, za¶ na pi±tkê testy przeszed³ Lexus IS.

Trzy modele azjatyckich marek ogólnie dobrze wypad³y w testach zderzeniowych przeprowadzonych przez EuroNCAP, jednak wyniki mog³yby byæ trochê lepsze.

Najmniejsza z testowanych aut Honda Civic uzyska³a cztery gwiazdki za ochronê doros³ych pasa¿erów, choæ sporo ju¿ nowych modeli europejskich producentów uzyska³o w tej czê¶ci testu piêæ gwiazdek. Civic szczególnie s³abo wypad³ w zderzeniu bocznym, za które uzyska³ 11 punktów na 16 mo¿liwych. W zderzeniu czo³owym wynik by³ nieznacznie lepszy (16/18).

Du¿o lepiej kompaktowa Honda wypad³a w pozosta³ych kategoriach. Za ochronê dzieci zdoby³a cztery gwiazdki (na piêæ mo¿liwych), czyli tyle co najlepsi, za¶ za ochronê pieszych trzy gwiazdki (na cztery mo¿liwe), równie¿ jak do tej pory jest to najlepszy wynik w tej klasie aut.

Kia Carnival, na niektórych rynkach sprzedawany jako Sedona, uzyska³ równie¿ cztey gwiazdki za ochronê pasa¿erów. Auto bardzo dobrze spisa³o siê w zderzeniu bocznym (18/18), du¿o s³abiej za¶ w czo³owym (10/16). Trzy gwiazdki za ochronê dzieci jest wynikiem ¶rednim, za¶ fatalnie Kia spisa³a siê w te¶cie zderzenia z pieszym - jedna gwiazdka mówi sama za siebie.

Piêciogwiazdkowy wynik, jaki uzyska³ Lexus IS, staje siê ju¿ powoli norm± w¶ród aut tej klasy. Lexus zdoby³ maksymaln± liczbê ma³ych punktów w zderzeniu bocznym, za¶ w czo³owym 13/16. Cztery gwiazdki za ochronê dzieci to te¿ maksymalnym wynik w tej klasie. Dwie gwiazdki za ochronê pieszych mog³yby siê wydawaæ s³abyæ wynikiem, jednak w tej kategorii ¿adne auto z tego segmentu nie zdo³a³o jeszcze osi±gn±æ lepszego wyniku.

¼ród³o
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • katkaras.opx.pl