Mefisto...diabeĹ czy anioĹ?
Powiązany z rosyjskim biznesem Intrall Polska przestanie produkować terenowego honkera używanego przez wojsko. Powód? Ministerstwo Obrony Narodowej chce, żeby auto wytwarzała firma kontrolowana przez polski kapitał.
Właścicielem utworzonej w 2003 r. spółki Intrall Polska jest brytyjska firma International Truck Alliance Ltd - dystrybutor ciężarówek Kamaz na świecie. Ona z kolei powiązana jest z rosyjskim konsorcjum Intrall, w skład którego wchodzą rosyjskie firmy: Kamaz i Chimex. Intrall honkera produkuje od lutego 2004 r. na mocy umowy dzierżawy zawartej z syndykiem Daewoo Motor Polska ( DMP) w Lublinie. Dzierżawę zawarto do końca 2008 r. Do tej pory Intrall na modernizację honkera wydał kilkadziesiąt milionów złotych. Rocznie spółka produkuje około 300 sztuk tych aut, w 80 procentach dla wojska.
W maju spółka przedstawiła unowocześnioną wersję honkera, którego produkcja seryjna miała ruszyć w połowie 2007 roku. Modelem tym chciała zainteresować inne armie NATO.
Leszek Liszcz, syndyk DMP w Lublinie, uważa jednak, że umowa łącząca go z Intrallem już nie istnieje, bo spółka nie wywiązała się ze swoich obowiązków, m.in. nie płaciła regularnie czynszu dzierżawnego. Intrall produkuje honkera nielegalnie. Dopuścił się też samowoli przy przeprojektowaniu auta –wyjaśnia. Syndyk już ogłosił przetarg na prawa do produkcji pojazdu wraz z osprzętem. Cenę wywoławczą ustalił na 4,8 mln zł. W przetargu nie będzie mógł wystartować Intrall, gdyż syndyk zastrzegł, że producentem musi być podmiot, w którym przynajmniej 51 proc. udziałów ma kapitał polski. Przedstawiciele Intrallu są zaskoczeni. - Widocznie do biznesu wtrąca się polityka - mówi Piotr Mazur, wiceprezes Intrallu. Deklaruje, że jego spółka nadal chce wytwarzać tę markę i wystartuje w przetargu, być może przez spółkę córkę z polskim kapitałem.
Intrall oprócz honkera produkuje w Lublinie samochód dostawczy Lublin, a w przyszłym roku ma ruszyć z produkcją nowej marki Lubo.
źródło
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl katkaras.opx.pl
Właścicielem utworzonej w 2003 r. spółki Intrall Polska jest brytyjska firma International Truck Alliance Ltd - dystrybutor ciężarówek Kamaz na świecie. Ona z kolei powiązana jest z rosyjskim konsorcjum Intrall, w skład którego wchodzą rosyjskie firmy: Kamaz i Chimex. Intrall honkera produkuje od lutego 2004 r. na mocy umowy dzierżawy zawartej z syndykiem Daewoo Motor Polska ( DMP) w Lublinie. Dzierżawę zawarto do końca 2008 r. Do tej pory Intrall na modernizację honkera wydał kilkadziesiąt milionów złotych. Rocznie spółka produkuje około 300 sztuk tych aut, w 80 procentach dla wojska.
W maju spółka przedstawiła unowocześnioną wersję honkera, którego produkcja seryjna miała ruszyć w połowie 2007 roku. Modelem tym chciała zainteresować inne armie NATO.
Leszek Liszcz, syndyk DMP w Lublinie, uważa jednak, że umowa łącząca go z Intrallem już nie istnieje, bo spółka nie wywiązała się ze swoich obowiązków, m.in. nie płaciła regularnie czynszu dzierżawnego. Intrall produkuje honkera nielegalnie. Dopuścił się też samowoli przy przeprojektowaniu auta –wyjaśnia. Syndyk już ogłosił przetarg na prawa do produkcji pojazdu wraz z osprzętem. Cenę wywoławczą ustalił na 4,8 mln zł. W przetargu nie będzie mógł wystartować Intrall, gdyż syndyk zastrzegł, że producentem musi być podmiot, w którym przynajmniej 51 proc. udziałów ma kapitał polski. Przedstawiciele Intrallu są zaskoczeni. - Widocznie do biznesu wtrąca się polityka - mówi Piotr Mazur, wiceprezes Intrallu. Deklaruje, że jego spółka nadal chce wytwarzać tę markę i wystartuje w przetargu, być może przez spółkę córkę z polskim kapitałem.
Intrall oprócz honkera produkuje w Lublinie samochód dostawczy Lublin, a w przyszłym roku ma ruszyć z produkcją nowej marki Lubo.
źródło