Mefisto...diabeĹ czy anioĹ?
Urząd Komunikacji Elektronicznej ukarał operatorów sieci komórkowych Polkomtel, Polską Telefonię Cyfrową, PTK Centertel oraz Telekomunikację Polską SA (TP SA) za pobieranie opłaty zniechęcającej do przeniesienia numeru, poinformował UKE w czwartkowym komunikacie.
"Prezes UKE ukarał: Polską Telefonię Cyfrową, która do dnia 31 maja 2006 r. pobierała opłatę zniechęcającą użytkowników - karą w wysokości 100 tys. zł (obecnie spółka pobiera opłatę w wysokości 50 zł brutto); Polską Telefonię Komórkową Centertel, która nadal pobiera opłatę w wysokości 61 zł brutto - karą w wysokości 200 tys. zł; Telekomunikację Polską, która nadal pobiera opłatę w wysokości 61 zł brutto - karą w wysokości 200 tys. zł; Polkomtel, która zgodnie z cennikiem pobiera opłatę 120 zł brutto i wprowadziła jedynie opłatę promocyjną w wysokości 50 zł brutto - karą w wysokości 300 tys. zł" - czytamy w komunikacie Urzędu.
UKE poinformował, że zgodnie z ustawą Prawo telekomunikacyjne za przeniesienie numeru telefonicznego przy zmianie operatora może być pobrana przez dotychczasowego dostawcę jednorazowa opłata określona w jego cenniku, a wysokość tej opłaty nie powinna zniechęcać użytkowników do skorzystania z tego uprawnienia, a więc została uzależniona od ich subiektywnej oceny.
"W celu sprawdzenia tej oceny Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej zlecił w lutym 2006 r. firmie TNS OBOP przeprowadzenie badań ankietowych, które objęły m.in. sprawdzenie, ile użytkownicy telefonii stacjonarnej i ruchomej są skłonni zapłacić za przeniesienie numeru do innego operatora. Wyniki badań pokazują, że większość klientów indywidualnych jest skłonna zapłacić za przeniesienie numeru maksymalnie do 50 zł (w przypadku telefonii stacjonarnej 55% badanych, komórkowej 64% badanych)" - poinformował UKE.
źródło:gazeta.pl
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl katkaras.opx.pl
"Prezes UKE ukarał: Polską Telefonię Cyfrową, która do dnia 31 maja 2006 r. pobierała opłatę zniechęcającą użytkowników - karą w wysokości 100 tys. zł (obecnie spółka pobiera opłatę w wysokości 50 zł brutto); Polską Telefonię Komórkową Centertel, która nadal pobiera opłatę w wysokości 61 zł brutto - karą w wysokości 200 tys. zł; Telekomunikację Polską, która nadal pobiera opłatę w wysokości 61 zł brutto - karą w wysokości 200 tys. zł; Polkomtel, która zgodnie z cennikiem pobiera opłatę 120 zł brutto i wprowadziła jedynie opłatę promocyjną w wysokości 50 zł brutto - karą w wysokości 300 tys. zł" - czytamy w komunikacie Urzędu.
UKE poinformował, że zgodnie z ustawą Prawo telekomunikacyjne za przeniesienie numeru telefonicznego przy zmianie operatora może być pobrana przez dotychczasowego dostawcę jednorazowa opłata określona w jego cenniku, a wysokość tej opłaty nie powinna zniechęcać użytkowników do skorzystania z tego uprawnienia, a więc została uzależniona od ich subiektywnej oceny.
"W celu sprawdzenia tej oceny Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej zlecił w lutym 2006 r. firmie TNS OBOP przeprowadzenie badań ankietowych, które objęły m.in. sprawdzenie, ile użytkownicy telefonii stacjonarnej i ruchomej są skłonni zapłacić za przeniesienie numeru do innego operatora. Wyniki badań pokazują, że większość klientów indywidualnych jest skłonna zapłacić za przeniesienie numeru maksymalnie do 50 zł (w przypadku telefonii stacjonarnej 55% badanych, komórkowej 64% badanych)" - poinformował UKE.
źródło:gazeta.pl